113 mln długów Małpki – Carrefour zainteresowany przejęciem

22 października 2018 | Tomasz Szacoń

Już w tamtym roku słyszeliśmy, że sieć ma problemy. W tym roku pojawił się „rewelacyjny” plan naprawczy. Poprawę kondycji spółki miało przynieść otwarcie 31. stycznia br. przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy przyspieszonego postępowania układowego. W ten sposób Małpka uwolniła się na wiele miesięcy od obowiązku spłaty zadłużenia powstałego do 30. stycznia. Jak dodaje portal, wynosi ono łącznie 113 mln zł.
Jednak rzeczywistość jest brutalna – żadna firma handlowa w Polsce nie wyszła jeszcze z sanacji. W tamtym roku upadła Alma, dwa lata temu Praktiker. Jedni i drudzy zapowiadali, że plan naprawczy się uda – nie udał sie 🙁

Spychologia.
Tymczasem Małpka w oczekiwaniu na inwestora skraca godziny pracy sklepów i ogłasza wyprzedaże pozostałego na stanie towaru. W podobny sposób kończyły swoją działalność sieć delikatesów Alma i sieć księgarni Matras. Kiedy rolę prezesów przejeli Marcus Preston i Tomasz Szczurko winą za obecny stan zaczęto obarczać poprzedników. Program naprawczy miał obejmować redukcje kosztów. i poszukiwanie nowego inwestora. Zganianie na poprzednią ekipę rządzącą mamy chyba we krwi.

Carrefour wchodzi od gry.
Jak podają wiadomości handlowe (źródło) sieć Carrefour jest zainteresowana przejęciem Małpek . Miałyby istnieć dalej ale pod logiem Carrefour Express. Do końca listopada re-branding ma przejść 30 lokalizacji.

Co dalej ?
W postępowaniu sanacyjnym (nie mylić z likwidacyjnym) ochroną objęci są pracownicy i urzędy. Dostawcy też, ale muszą poczekać na swoją kolejkę. W rzeczywistości jednak to należności za towar zostaną roz-parcelowane pośród morza potrzeb. Czy chcesz zostać dostawcą sieci w takiej kondycji ? Będzie łatwo ze sprzedażą, ale słabo z płatnościami

Autor: Tomasz Szacoń

Swoją przygodę z sieciami handlowymi rozpoczął w 2009 roku jako Dyrektor Handlowy dla marki Kiano. Budując struktury sprzedaży jego zespół osiągnął 20% rynku tabletów w 2013 roku. W latach 2014-2017 jako Business Development Manager rozwijał sprzedaż dla marek Vordon i Medivon w kanale food i drogeryjnym. Wspierany przez niego zespół sprzedaży został wyróżniony jako najszybciej rozwijająca się firma w województwie podkarpackim Gazelami Biznesu i Diamentem FORBES.
Kontakt: +48 500492444 tomasz.szacon@retailpoland.pl

Przeczytaj również:


Tomasz Szacoń

Swoją przygodę z sieciami handlowymi rozpoczął w 2009 roku jako Dyrektor Handlowy dla marki Kiano. Budując struktury sprzedaży jego zespół osiągnął 20% rynku tabletów w 2013 roku. W latach 2014-2017 jako Business Development Manager rozwijał sprzedaż dla marek Vordon i Medivon w kanale food i drogeryjnym. Wspierany przez niego zespół sprzedaży został wyróżniony jako najszybciej rozwijająca się firma w województwie podkarpackim Gazelami Biznesu i Diamentem FORBES.
Aktualnie wspiera producentów, rozwijających sprzedaż do kanału nowoczesnego.
Kontakt:
+48 500492444
tomasz.szacon@retailpoland.pl