5 Trendów FMCG po SIAL Paris 2018

29 października 2018 | Tomasz Szacoń

SIAL Paris 2018 przeszedł do historii. Czy powalił nas na nogi innowacyjnością ? Bio, Vegan, Gluten-free, Laktoza… to już było. Jednak popatrzmy na tych producentów, którzy czują w którą stronę skręca biznes lepiej niż inni. Posiłkując się artykułem Chrisia Michielsa z Unilever`u spróbujemy być na bieżąco z paryskimi nowościami .

  1. BIAŁKO – czyli proteiny
    Hasło: PROTEINY nie kojarzy się już tylko z fitnesowymi osiłkami, którzy szprycują się anabolikami. Proteiny oswoiły się z nami i zagościły w naszych głowach jako synonim zdrowia i energi.

    Marka Good4you wprowadziła na rynek warzywną przekąskę z grochu.
    Trufettes De France pokazali przekąskę czekoladową z dodatkiem komosy ryżowej (Quinoa). Marka SoVeganSoFine zaskakuje wegańską czekoladą z proteinami. A może mięsne-czipsy ? Marka KUBDU proponuje snacki z suszonych kawałków mięsa (wołowina, cielęcina, kurczak i indyk). Takie źródło protein znamy od dawien dawna z Niemiec 😉 tzw świńskie skórki (schweinekrusten). Widać że pozyskiwanie białka z nietypowych źródeł będzie ciekawiło konsumenta.

  2. Orzechy, rośliny i nasiona.
    Na jednym z blogów wyczytałem kiedyś porównanie, że koń je owies i ma mnóstwo siły. Nie musi wracać do stajni, żeby zjeść schabowego z ziemniakami. „Sroga rozkminka milordzie”. Ale chyba coś w tym jest, bo dostępne produkty zmieniają nasze nawyki żywieniowe. W roślinach siła !

    Marka DADU zaskakuje nas lodami na bazie wody z brzozy. Napoje CHIA z kawą, herbatą oraz wersja Apple & Ginger, zapewniający naturalną energię. Beyond Meat to wegańskie hamburgery na bazie roślin – bezglutenowe i bezsojowe. Można ? – można ! Konsumenci zaczynają rozumieć że VEGE to nie tylko ludzie z dredami, ale też zdrowe organiczne bio-jedzenie z roślin, bo przecież krowa czy kura jest be .

  3. Przez jelita – do zdrowia.
    W naszych jelitach może istnieć nawet 300 różnych bakterii. Mikroflora będzie więc miała ogromny wpływ na nasze zdrowie i samopoczucie. Dlatego mądrze, gdy wspieramy pracę jelit. Jak to robić bardziej nowocześnie ?
    SO KOMBUCHA zaciekawiła nas napojami herbacianymi wspierającymi odporność.
    Namaste Water Kefir – to zwycięzca złotej nagrody. Kefir nie zawierający mleka ? Jak ?Marka DADU zaskakuje ponownie – tym razem lodami z zawartościa 1 milina bakterii bifi. Po co kupować osłonki do antybiotyków. Dostarczaj do swojego jelita łakocie w naturalny sposób.

  4. Energia – potrzebna na gwałt !
    Świat pędzi jak zwariowany mimo, że nadal wszyscy mamy tyle samo czasu – 24 godziny każdego dnia. Jednak nikt nie powie „zwolnij”, „weź urlop”, „zrezygnuj z czegoś”. Wolimy być modni, fajni niż wypoczęci. Chcecie to macie !

    Napój BCAA 2:1:1 stworzył duet dwóch firm, z których jedna wywodzi się z farmaceutyki. Mieszanka witamin i minerałów, która ma za zadanie pobudzić Twoje ciało.Naturalna kawa powraca w nowej odsłonie. Marka Coffee Ride kusi nas zimną kawą w nieco hipsterskiej odsłonie. Zakrętka natomiast przypomina trochę Polmos. Wsparcie energii bez niszczenia wątroby staje się nowym trendem.

  5. Avokado jeszcze inaczej

    Marka Syros jako pierwsza zaprezentowała produkt Guacalicious To Go jest to krem z awokado z dodatkiem kiwi, acai, mango oraz granolą. Zapachniało nowością. Mamy więc już awokado w każdym wydaniu. Póki się nie znudzi idźmy w tę stronę. Wyciśnijmy z tego owocu jak najwięcej zanim znowu zrozumiemy, że polskie jabłka też są zdrowe.

Co dalej ?

Jak widać FMCG nadal bazuje na modzie i gustach. Ale to konsument zadecyduje, czy kupi czy nie kupi. To człowiek chodzący po sklepie który ma kasę w kieszeni generuje cyfry, które nas interesują. Sam trend i moda to tylko jakaś część sukcesu. Doradzam więc, żeby oprócz dobrych produktów tworzyć też dobry kontent-marketing który dociera do konsumentów.

Autor: Tomasz Szacoń

Swoją przygodę z sieciami handlowymi rozpoczął w 2009 roku jako Dyrektor Handlowy dla marki Kiano. Budując struktury sprzedaży jego zespół osiągnął 20% rynku tabletów w 2013 roku. W latach 2014-2017 jako Business Development Manager rozwijał sprzedaż dla marek Vordon i Medivon w kanale food i drogeryjnym. Wspierany przez niego zespół sprzedaży został wyróżniony jako najszybciej rozwijająca się firma w województwie podkarpackim Gazelami Biznesu i Diamentem FORBES.
Kontakt: +48 500492444 tomasz.szacon@retailpoland.pl

Przeczytaj również:


Tomasz Szacoń

Swoją przygodę z sieciami handlowymi rozpoczął w 2009 roku jako Dyrektor Handlowy dla marki Kiano. Budując struktury sprzedaży jego zespół osiągnął 20% rynku tabletów w 2013 roku. W latach 2014-2017 jako Business Development Manager rozwijał sprzedaż dla marek Vordon i Medivon w kanale food i drogeryjnym. Wspierany przez niego zespół sprzedaży został wyróżniony jako najszybciej rozwijająca się firma w województwie podkarpackim Gazelami Biznesu i Diamentem FORBES.
Aktualnie wspiera producentów, rozwijających sprzedaż do kanału nowoczesnego.
Kontakt:
+48 500492444
tomasz.szacon@retailpoland.pl