Jak sprzedawać do ŻABKA S.A.?

Sklepy z logiem Żabka są prawie na każdym rogu ulicy, a czasami nawet dwa na jednej ulicy. Od 2017 roku sieć przechodzi re-branding – zmienia się logo, a do asortymentu dodany zostaje hot-dog i kawa z czego ten pierwszy staje się hitem sprzedaży. Żabka sprzedaje hot-doga co dwie sekundy. Może się wydawać, że ta sieć to łakomy kąsek dla Twojego biznesu. Ale zanim do nich napiszesz sprawdź czy Twój mail nie wpadnie do spamu. Jak współpracować z Żabką – jak do nich sprzedawać – w końcu to kanał nowoczesny.

Konwinjens (czy jakoś tak)

Żabka to sklep typu convenience – czyli produkty pierwszej potrzeby. Zgodnie z danymi sieci 70% zakupów to transakcje impulsowe. Zazwyczaj nie ma zbyt wielu rodzajów papieru toaletowego, czekolady, sera czy pomidorów. Cel jest taki: „skończyła mi się woda – idę do Żabki” albo „napiłbym się browara – w Żabce będzie…” Produkty szybko rotują, każdy zarabia – wszystko się zgadza. Sprawia to, że półki sklepowe są małe, sprytne i trafione w punkt – co sprawia, że liczba asortymentu została mocna uszczuplona z eanów. Porównaj sobie alejkę z cukierkami w sieci Auchan oraz jakie cukierki możesz kupić w Żabce. Auchan ma wszystko od Werther’s Original aż po Śląskie Kopolnioki. Podobnie jest z piwem, czy wódką – w Tesco czy Carrefour jest cała alejka a w Żabce tylko to co najbardziej potrzebne. Może to oznaczać, że Twoje produkty najzwyczajniej nie będą pasowały to założenia sieci – bo jak to mówią kupcy półka nie jest z gumy i się nie rozciąga

Marka Własna

Według danych opublikowanych na portalspożywczy.pl (źródło) Żabka w 2018 roku miała 400 produktów marki własnej. Pewnie znasz: Coloratto, Tradycyjne Smaki, Max Snack, Specialite, Level Up,  Choco Loco, Top Fish, Spiżarnia Natury czy Mleczny Dwór, Caprisse, Pasja Smaku. Jak widać marka własna działa bardzo sprawnie i branduje to co sprzedaje się bardzo dobrze. Jeśli myślisz biznesowo to wyczujesz nosem żeby Żabce zaproponować wspólne przygotowanie produktu pod marką własną.

Do kogo pisać…

zabka-targi

Żabka na targach

Kupców i przedstawicieli Żabki można spotkać na różnych targach. Są nawet ludzie specjalnie wydelegowani do tego zadania. Sprawdź frazy „kongres FMCG”, „kongres alkohole i napoje”, „targi marek własnych”. Inną metodą bezinwazyjną jest napisanie na ogólnego maila handlowy@zabka.pl . Wiem wiem myślisz, że nikt tego nie czyta – mylisz się. Jeśli wysyłasz dobrą ofertę – odezwie się do Ciebie odpowiedni kupiec. Nie odzywa się ? Daj znać – sprawdzimy co z Twoją ofertą…

 

obrazek

Tomasz Szacoń

Tomasz Szacoń

Tomasz Szacoń – to ja. Piszą o mnie, że jestem ekspertem rynku retail. Najwidoczniej to prawda, bo blog na którym jesteś prowadzę od 8 lat. Pierwsze transakcje z sieciami handlowymi przeprowadzałem w 2009 roku i od tamtego czasu jestem wciąż aktywny w tej branży. Wiem co działa a co nie w tym nowoczesnym kanale sprzedaży. Rozumie jak ułożyć proces sprzedaży do sieci handlowych, dzięki któremu Twoja firma zostanie bezpośrednim dostawcą. Potrafię pracować z handlowcami tak, żeby każdego tygodnia pozostawać w kontakcie z wszystkimi zrzeszonymi miejscami sprzedaży. Tworzę strategie sprzedaży do dyskontów, drogerii, hipermarketów i sklepów z elektroniką. A jeśli nie masz jeszcze Działu Sprzedaży i szukasz kogoś kto w imieniu Twojej firmy przestawi ofertę kupcom i podpisze z nimi kontrakty to mogę to być ja.

Zadzwoń: +48 500492444
Napisz: tomasz.szacon@retailpoland.pl