Jak wprowadzić produkt na rynek – zacznij od www.

22 października 2018 | Tomasz Szacoń

Po konferencji E-commerce Trends CEE 2018 otrzymaliśmy nowe dane odnośnie rynku www. Wystąpienie Pana Macieja Zyto z sieci Duglas rzuca więcej światła na ten kanał sprzedaży.

Polska jest dużą populacją, w porównaniu do Czech jesteśmy 4x więksi. 75% polaków penetruje interenet, a 56% dokonało zakupów w sieci. To znaczy, że właśnie tyle – 27,8 mln jest Twoich potencjalnych klientów – dla porównania  Warszawę zamieszkuje 1,7mln ludzi.

 

 

 

Polska nadal jest w ogonie Europy jeśli chodzi o stosunek zakupów w sklepach stacjonarnych do internetowych. Jak widzimy Anglia przoduje z 17,8%. Widać jednak światełko w tunelu, gdyż od 2014 roku widzimy wzrost o prawie 50%. Wniosek nasuwa się jeden – zamiast marudzić, że w Polsce nic nie jest zrobione, a w Anglii jest – zostań w kraju i zrób to czego jeszcze u nas nie ma. Ot podejście biznesowe 😉

 

 

37% rynku internetowego kontroluje portal Allegro.  Zwrot „kup na Allegro” albo ‚sprawdź na Allegro” powtarzamy przed każdym zakupem elektroniki. Warto jednak zaznaczyć, że tysiące ludzi kupuje tutaj kosmetyki, ubrania, obuwie, suplementy diety, a nawet jedzenie. Skoro 37% jest na Allegro to pozostało 63% jest w innych sklepach www. Czy Twoja firma ma już swój sklep ?

Które sklepy radzą sobie najlepiej? Z najświeższych danych wynika, że Empik jest w czołówce jeśli chodzi o lojalność użytkowników. Jak współpracować z ich kanałem www pisaliśmy tutaj. Drugie i trzecie miejsce to elektronika MediaExpert i RtvEuroAgd. Niewiele mniej zainteresowania ma Zalando.pl oraz Castorama.

A co powiedzieć o podziale na kategorie ? Która z kategorii ma najwięcej wyświetleń w porównaniu do pozostałych ? Te informacje są szczególnie ważne dla Ciebie, gdy dopiero myślisz o inwestycji w e-commerce. Twój biznes się uda jeśli zaczniesz sprzedawać ubrania, elektronikę, wyposażenie mieszkania, książki czy lekarstwa/suplementy. Wlektronika, stanowi wartościowo ok. 40% polskiego e-handlu, a 4 największe kategorie stanowią ok. 80% wartości rynku (szacunki bez sprzedaży na Allegro).

Wnioski.
Widzimy więc na horyzoncie, że w przyszłości handel przeniesie się na www. Na naszych oczach rynek przeniósł się z żużlu na płytki ceramiczne. Nasze babcie robią zakupy na targowiskach, my śpiesznie jedziemy do galerii handlowych a nowe pokolenie (teraz nastolatkowie) robią zakupu wyłącznie na www. O tym własnie mówi ostatnie zestawienie M-commerce.

M-commerce czyli zakupy z pozycji telefonu komórkowego. Jak widzimy poziom „zero” już został osiągniety. To oznacza, że równie często zakupy są dokonywane z pozycji „e” przeglądarki co z „m” mobilnego urządzenia – smartfonu. Nie daj się więc oszukać. Nowe pokolenie Z – niedługo zaczenie zarabiać i wydawać swoje wypłaty na www. To ludzie którzy mają mocną potrzebę zmieniania rynku. Zainwestuj w ten kanał

Autor: Tomasz Szacoń

Swoją przygodę z sieciami handlowymi rozpoczął w 2009 roku jako Dyrektor Handlowy dla marki Kiano. Budując struktury sprzedaży jego zespół osiągnął 20% rynku tabletów w 2013 roku. W latach 2014-2017 jako Business Development Manager rozwijał sprzedaż dla marek Vordon i Medivon w kanale food i drogeryjnym. Wspierany przez niego zespół sprzedaży został wyróżniony jako najszybciej rozwijająca się firma w województwie podkarpackim Gazelami Biznesu i Diamentem FORBES.
Kontakt: +48 500492444 tomasz.szacon@retailpoland.pl

Przeczytaj również:


Tomasz Szacoń

Swoją przygodę z sieciami handlowymi rozpoczął w 2009 roku jako Dyrektor Handlowy dla marki Kiano. Budując struktury sprzedaży jego zespół osiągnął 20% rynku tabletów w 2013 roku. W latach 2014-2017 jako Business Development Manager rozwijał sprzedaż dla marek Vordon i Medivon w kanale food i drogeryjnym. Wspierany przez niego zespół sprzedaży został wyróżniony jako najszybciej rozwijająca się firma w województwie podkarpackim Gazelami Biznesu i Diamentem FORBES.
Aktualnie wspiera producentów, rozwijających sprzedaż do kanału nowoczesnego.
Kontakt:
+48 500492444
tomasz.szacon@retailpoland.pl