Jak współpracować z Biedronką?

4 maja 2017 | Aleksander Skiba

Jeronimo Martins Polska (JMP) to właściciel marki Biedronka sieci sklepów dyskontowych. Obecnie (2015r) jest to największa zagraniczna sieć handlowa w Polsce. Aktualnie posiada już ponad 2500sklepów i zatrudnia ponad 40 tys pracowników. Ze względu na tak szerokie pole działania jest to najbardziej atrakcyjne miejsce dla Twoich produktów.

W Biedronce znajdziemy nie tylko artykuły spożywcze ale także chemiczne, alkohol, artykóły sezonowe, olej silnikowy, telefony komórkowe czy laptopy.

Zaskoczysz się jakością Biedronki” – tak brzmiał jeden ze sloganów reklamowych sieci. W ten sposób chciano odwrócić panująca opinie że produkty dyskontowe są mizerne i tandetne. Sieć zmieniła stoisko z alkoholami, rozwinęła ofertę win oraz uatrakcyjniono stoisko z warzywami i owocami.

Ta tendencja dotknęła też elektroniki i zabawek. Nie zobaczymy już produktów tanich i niszowych, lecz tanie i markowe.

I tu powinno paść pytanie: Jak współpracować z Biedronką ?

Kilka lat temu było to łatwiejsze – musiało być tanio. Jednak dziś jest trudniej – ma być tanio i markowo.

Kupcy zostali przeszkoleni pod kątem dobierania produktów za które nie trzeba się wstydzić. Które będą „na prawdę” działać, smakować, czyścić i rozwiązywać codzienne problemy. Dlatego częściej zobaczymy w Biedronce wiodące światowe marki niż chińskie „no-name”. Nie znaczy to, że firma nie podejmuje współpracy z rodzimymi, polskimi markami. Przykładem może być MyPhone – producent telefonów i tabletów, czy firma Vershold, partner strategiczny Biedronki w produktach sezonowych. Jednakże widać tutaj współprace długofalową, niż okazjonalne zakupy większych ilości,

Myphone, którego właścicielem jest TellForceOne notowany na giełdzie opublikował wyniki współpracy w Biedronką. Otóż obroty, jakie zostały w trzech miesiącach 2013 zrealizowane pomiędzy tymi przedsiębiorstwami, ogółem wyniosły prawie 8,601 mln zł. Zysk netto za dziewięć miesięcy tego roku to 2,011 mln zł, a poprzednio było to 495 tys. zł. Można więc powiedzieć, że spółka pomyślnie się rozwija i generuje coraz lepsze wyniki

telforceone2111

Jeśli więc planujesz przedstawić ofertę tej sieci musi być ona dopasowana do strategi działania firmy.
Jednym  wymagań są opakowania zbiorcze. Biedronka oczekuje, że Twój towar przyjedzie w ekspozytorze – pudełku, które od razu będzie prezentować towar. To bardzo dobre rozwiązanie, gdyż mogą zaplanować przestrzeń sklepową oraz nie muszą martwić się o prezentacje.

ekspozycja

Co to oznacza dla Ciebie ? Kupiec na 99 % zamówi wielokrotnośc opakowań zbiorczych, a całą sieć. Jeśli na przykład makaron niteczki pakowany jest po 12szt do pudełka zbiorczego, to 12szt x 2650 sklepów daje wynik 31 800 sztuk. A jeśli produkt odsprzeda się w ciągu pierwszego tygodnia to zamówienie zostanie podwojone. Zastanów się więc czy moce przerobowe w Twoim przedsiębiorstwie są przygotowane na lawinowe zamówienia. Ostatnio jeden z producentów wody mineralnej wycofał się z kontraktu właśnie z tego powodu. Upały były okrutne w 2015 roku co podniosło popyt na wode pitną.

Firma wyszła temu na przeciw i stworzyła na swojej stronie specjalną zakładkę dla dostawców. Należy tutaj podać niektóre dane i wkleić plik z ofertą. Nasze zgłoszenie otrzyma numer, którym później można się posługiwać korespondując z działem obsługi.

Biedronka_dostawcy

https://www.biedronka.pl/front/form/suppliers

JMP głównie szuka tzw „partnerów strategicznych”, czyli firmy która kompleksowo zakontraktuje całą dostawe we współpracy z fabryką. Gdy patrzymy na produkty sezonowe, zawsze widzimy tam napis Vershold, buty, ubrania – SUV, a sprodukty marki HOFFEN – Spółka S.K.A z Warszawy.

Czy warto ? – oczywiście. Znamy firmy, które wypromowały się dzięki tej sieci. Przykładem może być firma HOOP, która stworzyła kolo-podobny napój. Swego czasu w telewizji mieli nawet swoją reklame (To nie prawda, że Busz nie lubi Hopkoli).

Autor: Aleksander Skiba

Dyrektor Retailpoland. Były Kupiec oraz Manager produktu sieci Avans.
Współtworzył polskie marki, które od zera zdobywały 20% rynku.
Reprezetował 4 zagraniczne marki gdy raczkowały w Polsce, a które dziś zna każdy Polak. Obecnie supportuje firmy współpracujące z sieciami handlowymi.
a.skiba@retailpoland.pl +48514570007

Przeczytaj również:

 


Aleksander Skiba

Pracował jako Kupiec sieci Carrefour oraz Manager Produktu sieci Avans. Współtworzył polskie marki, które od zera zdobywały 20% rynku. Reprezetował 4 zagraniczne marki gdy raczkowały w Polsce, a które dziś zna każdy Polak. Obecnie supportuje firmy współpracujące z sieciami handlowymi.
Kontakt: a.skiba@retailpoland.pl
+48 514570007