Jak współpracować z Kauflandem

4 maja 2017 | Aleksander Skiba


Kaufland – sieć sklepów należących do niemieckiej grupy Schwarz obejmującej także sieć sklepów Lidl. Polska została 7 w kolejności krajem dotkniętym ekspansja. Sklep nazywa się dyskontem, lub hiper-dyskontem. To znaczy, że ma ceny dyskontowe, ale powierzchnie której nie powstydzi się hipermarket.

W Polsce w 2014 roku Kauflad w Polsce miał już 180 adresów. Skoro miejsca jest więcej to też większe szanse na zainstnienie Twojego produkty.

W swoich sklepach kupcy pozwalają na umieszczenie od kilku do kilkuset produktów lokalnych. Dużo zależy od regionu i konretnego sklepu. Zazwyczaj są to produkty swieże tj. pieczywo, nabiał, wędliny, makarony, mrożonki

Jak wspomina Jarosław Kaduczak – rzecznik prasowy firmy dla mały firm jest to zazwyczaj debiut w handlu wielkopowierzchniowym.

A co z elektroniką i produktami DYI ?
W żargonie kupców tego typu sprzedawców elektroniki nazywamy „marchewkami”. Trudno oczekiwać, że osoba która przyszła po śmietanę, marchewkę i trzydzieści deko szynki pod wypływem impulsu kupi sobie tablet za 1000zł.

Dlatego proponując coś w ofercie do sieci Kaufland pomyśl najpierw o ich profilu działalności.

Czy suszarka jest produktem, który kupujemy pod wpływem impulsu ? W moim mniemaniu tak.
Czy kupiłbyś tablet nieznanej marki za 1000zł pod wpływem impulsu ? Raczej nie, chyba żeby był on znanej marki i przeceniony o 50%.

Drugą sprawe którą musisz wziąć pod uwage to sposób prezentacji.

Elektronika często jest zamknięta w przezroczystym plexi. Żeby coś kupić najpierw musisz zmierzyć się z kimś z obsługi, oderwać go od wykładania cukru na regał i życzliwie poprosić o łaskawe wyjęcie pudełka z Twoim upatrzonym smartphonem. Jednym słowem anty-obsługa klienta. Ale tak ma być w tego typu sklepach.

Z racji nieudolności Polskich dostawców i producentów firma zamawia towar z Czech i Niemiec. Nie brakuje też polskich marek, lecz najwidoczniej korzystniej jest płacić za transport z za granicy niż posiłkować się rodzimymi wyrobami.

Mówie tutaj głównie o AGD i Elektronice, gdzie prym wiedzie SENCOR z Czech.

K-Classic – to marka własna sieci, szczycąca się 1300 produktami własnymi.
Zaczynając od mleka, mrożonej pizzy a kończąc na termosie do herbaty i kawy sieć regularnie wprowadza topowe produkty własne do oferty.
Co to oznacza dla Ciebie ?
Zastanów się i dokładnie sprawdź czy Twój produkt nie będzie „gryzł” sięc z kauflandowym produktem własnym. Jeśli by tak było to kupiec zaznaczy Twoją oferte i kliknie „usuń”.

Autor: Aleksander Skiba

Dyrektor Retailpoland. Były Kupiec oraz Manager produktu sieci Avans.
Współtworzył polskie marki, które od zera zdobywały 20% rynku.
Reprezetował 4 zagraniczne marki gdy raczkowały w Polsce, a które dziś zna każdy Polak. Obecnie supportuje firmy współpracujące z sieciami handlowymi.
a.skiba@retailpoland.pl +48514570007

Przeczytaj również:

Aleksander Skiba

Dyrektor Retailpoland.
Pracował jako Kupiec sieci Carrefour oraz Manager Produktu sieci Avans. Współtworzył polskie marki, które od zera zdobywały 20% rynku. Reprezetował 4 zagraniczne marki gdy raczkowały w Polsce, a które dziś zna każdy Polak. Obecnie supportuje firmy współpracujące z sieciami handlowymi.
Kontakt: a.skiba@retailpoland.pl +48 514570007