Jak współpracować z LIDLEM ?

15 listopada 2018 | Tomasz Szacoń

Nie da się pominąć sieci LIDL w rozwoju sieci sprzedaży. Lidl jest liderem innowacji według ostatnich danych Nilsena oczym pisaliśmy tutaj. 

Jakie są możliwości ?
Lidl Polska jest częścią Lidl Stiftung & Co. KG – niemiecka sieć sklepów dyskontowych, działająca w 26 państwach europejskich. Główna siedziba przedsiębiorstwa znajduje się w Neckarsulm. Nazwa sieci pochodzi od nazwiska Ludwiga Lidla, emerytowanego nauczyciela. Lidl należy do Schwarz-Gruppe, która jest także właścicielem sieci sklepów „Kaufland”. Sieć otwiera rocznie około 30 punktów sprzedaży i w roku 2018 posiadał 630 sklepów (źródło).

W 2018 roku prezes polskiego Lidla Maksymilian Braniecki zazwyczaj małomówny nagle objawił się tnąc ripostą samemu premierowi! Czapki z głów. Poszło o „polskość” w tej sieci. Braniecki bronił Lidla, udowadniając, że współpracują z wieloma polskimi producentami zapewniając im ekspansję na ponad 20 innych krajów w Europie.

Co to oznacza dla Ciebie ? 

  • Jako polski producent możesz liczyć na współpracę ! Sieć z niemieckimi korzeniami nie działa tak jak ALDI, które to ma większość produktów „nie od nas”. 
  • Współpracując z LIDLEM możesz liczyć na eksport do innych krajów.

Jak to zrobić ?
Z naszego doświadczenia możemy powiedzieć, że LIDL jest jedną z najbardziej przyjaznych dostawcom sieci. Pracują ambitnie, profesjonalnie i szybko. Mają wiele marek własnych, które szczególnie promują, wieć musisz wiąć to pod uwagę wysyłając ofertę. Przykre jest to, że w poszukiwaniu kupców zderzysz się z przyjemną lecz nieprzejednaną recepcjonistką. Przemiła Pani poprosi Cię o wysłanie oferty na ogólnego maila zakupy@lidl.pl —> a ona przekaże go dalej. Kupcy to zajęci ludzie, więc to skuteczny sposób aby nie zawracać im zbytnio gitary 😉

Wysyłasz więc odpowiednią ofertę na maila i powinieneś zostać zaproszony na spotkanie. Później wystarczy zaakceptować warunki umowy i już prognoza zakupów powoduje, że Twój produkt jedzie na paletach w 630 miejsc sprzedaży. Pięknie brzmi, ale hola hola… Zadaj sobie pytanie czy jesteś gotowy na taką ekspansje ? Czy Twoja firma zapewni ciągłość dostaw ? 
Polecamy, żeby w ofercie zawrzeć kilka modeli współpracy min. sell-in-sell-out.

Wysoka jakość współpracy i produktów.
Jak powiedział jeden z dostawców Lidla współpraca nie zaczyna się od razu. Rozmowy czasami trwają wiele miesięcy:
Kontrola jakości dotyczy jakości produktów. Czyli nie da rady jeśli myślisz jak typowe polaki-cebulaki: ‚pierwsza dostawa będzie dobra, a później obniżymy jakość” – nie nie to nie przejdzie. Lidl zleca wyrywkowe badanie przy każdej dostawie towaru.

Panie kochany a opłaty półkowe ?
Polecamy, żeby wyjść w końcu z PRL i nie słuchać bredni, że trzeba płacić ukryte opłaty, żeby współpracować z LIDLEM. Z resztą proponowanie takiej współpracy jest godna jedynie Januszy biznesu z lat 90-tych. Dziś sprzedajemy transparentnie – o tym z resztą LIDL pisze na swojej stronie:

Jeśli potrzebujesz pomocy w zrobieniu oferty lub kontakcie z tą siecią- zapraszamy do współpracy.

Autor: Tomasz Szacoń

Swoją przygodę z sieciami handlowymi rozpoczął w 2009 roku jako Dyrektor Handlowy dla marki Kiano. Budując struktury sprzedaży jego zespół osiągnął 20% rynku tabletów w 2013 roku. W latach 2014-2017 jako Business Development Manager rozwijał sprzedaż dla marek Vordon i Medivon w kanale food i drogeryjnym. Wspierany przez niego zespół sprzedaży został wyróżniony jako najszybciej rozwijająca się firma w województwie podkarpackim Gazelami Biznesu i Diamentem FORBES.
Kontakt: +48 500492444 tomasz.szacon@retailpoland.pl

Przeczytaj również:


Tomasz Szacoń

Swoją przygodę z sieciami handlowymi rozpoczął w 2009 roku jako Dyrektor Handlowy dla marki Kiano. Budując struktury sprzedaży jego zespół osiągnął 20% rynku tabletów w 2013 roku. W latach 2014-2017 jako Business Development Manager rozwijał sprzedaż dla marek Vordon i Medivon w kanale food i drogeryjnym. Wspierany przez niego zespół sprzedaży został wyróżniony jako najszybciej rozwijająca się firma w województwie podkarpackim Gazelami Biznesu i Diamentem FORBES.
Aktualnie wspiera producentów, rozwijających sprzedaż do kanału nowoczesnego.
Kontakt:
+48 500492444
tomasz.szacon@retailpoland.pl