Jak współpracować z siecią Stokrotka.

21 grudnia 2017 | Tomasz Szacoń

28 września 2017 roku Stokrotka otworzyła swój 400 sklep. Wygląda na to, że sieć ma się dobrze i warto ulokować tam swoje produkty. Jak informuje portal dlahandlu.pl :„Firma utrzymuje dynamiczne tempo otwarć nowych placówek detalicznych dzięki nowoczesnym formatom sklepów: supermarket i market, które doskonale sprawdzają się w różnych otoczeniach konkurencyjnych na terenie całego kraju. Są one wspierane przez logistykę własną sieci. Dzięki tym przewagom konkurencyjnym, osiągnięte w ostatnich latach wysokie tempo rozwoju czyni ze Stokrotki jedną z najszybciej rozwijających się sieci detalicznych w Polsce.”

                                                                                      źródło dlahandlu.pl

Polscy kupcy, polski kapitał.
Siedziba, decyzje, kupcy logistyka – wszystko je tu „nasze” i zrobione po polsku. Czy to dobre czy nie możemy ocenić po poziomie rozwoju – do końca 2017 roku Stokrotek ma być 444. Firma widocznie więc rozwija się, a nie się zwija. Po naszych doświadczeniach oceniamy, że kupcy to głównie młodzi i przyjaźni ludzie. Odpisują na maile i odbierają telefony. Widzą jak zrobić biznes i oczekują sfocusowania na robienie kasy od dostawców. To muzyka dla uszu producentów

Rotacja moja miłość.
Zapytasz – jakie produkty mogą trafić na półki? Odpowiedź jest prosta – takie które się sprzedają i dobrze rotują. Stokrotki nie sa HIPER-MARKETAMI nie mają wielkich powierzchni, więc nie będą mieć szerokiej oferty w każdej kategorii. Odwiedzając jeden z punktów można stwierdzić, że rodzajów kawy jest zaledwie kilka, to samo w pastach do zębów – najpopularniejsze marki piwa i wina. Jakże różni się to, od Kauflanda czy też Auchan, gdzie stojąc przy półce często pierwszy raz na oczy widzisz jakieś marki.
Co to oznacza dla Ciebie? Musisz mieć w portfolio dobrze rotujacy i rozpoznawalny produkt, żeby Stokrotka wzięła go na półki. Chyba, że jesteś gotowy na akcje poromocyjne/koszowe/czasowe/in-out. Wtedy można przetestować się nawzajem jak na Twój produkt zareaguje klient Stokrotki.

Jedno centrum logistyczne.
Ułatwieniem dla producentów jest jedno centrum logistyczne po Sochaczewem. Dzięki temu łatwo obliczyć logistykę do jednego miejsca w Polsce. Sieć ma własny tabor do rozsyłania produktów na poszczególne punkty. Podobnie będzie ze zwrotem towaru. Odbierasz z jednego miejsca.

Efektowne czy efektywne.
Wielu producentów ślini się na współpracę z Biedronką, bo to największa sieć i gigantyczne zamówienia. Rzeczywiście rozpoczęcie współpracy z JM Polska jest efektowne. Ale kto już to robił, wie jak to się ma z rentownością. Jeśli nie jesteś gotowy na taki atak „z motyką na słońce” pomyśl o Stokrotce. 450 punktów pokrywa całą Polsce i zapewnia stały efektywny handel

Jak współpracować ?
JEDEN – Rozpocznij od zrobienia odpowiedniej oferty. Ale uwaga – profesjonalnej. Jeśli Pani Grażyna z Twojej księgowości zna trochę Worda – bo pisała kiedyś wniosek o 500+ to lepiej nie zlecaj jej zadania stworzenia oferty do Stokrotki. Oferta to Twoja wizytówka – Twoja twarz – musi wyglądać schludnie i mieć wysoką komunikatywność. Jedna strona oferty kosztuje około 100zł u grafika – nie oszczędzaj !
DWA – Dobierz kilka produktów. Nie zanudzaj kupca swoim portfolio produktowym. Produkujesz musztardę i masz 50 rodzajów/smaków – ekstra – ale wybierz 1-3 produktów i je zaproponuj. Kupiec nie będzie przeglądał całego wykwitu Twojej wyobraźni.
TRZY – Daj odpowiednią marżę. No właśnie ile 10% a może 50% ?  To zależy od kategorii. Ile dać procent marży ? – Najlepiej jak najwięcej. Jeśli potrzebujesz pomocy w tej sprawie napisz do nas…

Autor: Tomasz Szacoń

Swoją przygodę z sieciami handlowymi rozpoczął w 2009 roku jako Dyrektor Handlowy dla marki Kiano. Budując struktury sprzedaży jego zespół osiągnął 20% rynku tabletów w 2013 roku. W latach 2014-2017 jako Business Development Manager rozwijał sprzedaż dla marek Vordon i Medivon w kanale food i drogeryjnym. Wspierany przez niego zespół sprzedaży został wyróżniony jako najszybciej rozwijająca się firma w województwie podkarpackim Gazelami Biznesu i Diamentem FORBES.
Kontakt: +48 500492444 tomasz.szacon@retailpoland.pl

Przeczytaj również:


Tomasz Szacoń

Swoją przygodę z sieciami handlowymi rozpoczął w 2009 roku jako Dyrektor Handlowy dla marki Kiano. Budując struktury sprzedaży jego zespół osiągnął 20% rynku tabletów w 2013 roku. W latach 2014-2017 jako Business Development Manager rozwijał sprzedaż dla marek Vordon i Medivon w kanale food i drogeryjnym. Wspierany przez niego zespół sprzedaży został wyróżniony jako najszybciej rozwijająca się firma w województwie podkarpackim Gazelami Biznesu i Diamentem FORBES.
Aktualnie wspiera producentów, rozwijających sprzedaż do kanału nowoczesnego.
Kontakt:
+48 500492444
tomasz.szacon@retailpoland.pl