Jak współpracować z TESCO Polska

Na hasło „Tesco problemy finansowe” wyskakuje mnóstwo informacji prasowych z 2017 roku. Na przykład bankier.pl pisał, że zamyka się 9 placówek TESCO, że pracę straci 400 osób, a w klejce stoją kolejne zamknięcia (źródło). Nikt nie chce wejść na minę. Problemowych transakcji nikt nie chce ubezpieczać. Co więc robić?

Problemy czy zmiany?

Problemy finansowe są wtedy gdy słyszymy słowo „sanacja” lub „upadłość”. W tamtym roku często te słowa występowały razem z marką Praktiker, która już jest w agonii. Zamykanie nierentownych punktów nie jest tożsame z upadłością, a nawet wręcz przeciwnie.

Tesco – brytyjska sieć hipermarketów i supermarketów, która ma swoje filie również w innych krajach. Początkowo sieć zajmowała się sprzedażą żywności, ale rozszerzyła swoją ofertę również na odzież, sprzęt elektroniczny i samochody. Do roku 2003 przedsiębiorstwo miało już w swoim posiadaniu ponad 2000 sklepów różnej wielkości, od hipermarketów do niewielkich sklepików np. przy stacjach benzynowych. Poza Wielką Brytanią Tesco ma swoje sklepy w krajach takich jak Irlandia, Węgry, Polska, Czechy, Słowacja, Tajlandia, Korea Południowa, Chiny (Tajwan), Malezja. W 2015 Tesco odsprzedało swoją sieć supermarketów działających pod marką Homeplus w Korei Południowej (źródło Wikipedia)

Ale ile kupią towaru?

Tesco w Polsce posiada 437 sklepów detalicznych. Formaty są różne od Hiper-marketów po mniejsze Super-markety i Tesco-Extra. Czy to dużo ? Mniej więcej tyle co Stokrotek i Kauflandów. Dużo-niedużo ale nadal słabo w porównaniu do Biedronki która dobija do trzeciego tysiąca sklepów. Nadal producenci najbardziej będą chcieli współpracować z Delikatesami Centrum czy Lidlem , Tesco wrzucą do wora z innymi. Dlatego Tesco kusi dostawców eksportem.

Nie taki diabeł zły

Centrala zakupowa z Krakowa może zaproponować Ci wypłynięcie na 4 europejskie kraje: Słowacja, Czechy, Węgry i Polska. Biorąc pod uwagę że to niewielkie kraje, a Polska jest z nich największa – ilość sklepów, na których może pojawić się Twój produkt przekroczy 1000. Jeśli więc nie boisz się nowych wyzwań, a Twój produkt posiada odpowiednie certyfikaty i etykiety – warto rozważyć współpracę z Tesco.

Jak się przygotować?

Coreange – czyli stała oferta półkowa na cały rok zazwyczaj powstaje w pierwszym kwartale i obowiązuje do Q1 kolejnego roku. Kupcy pracują tak, żeby mieć wszystko co potrzeba na Q4, gdzie mamy żniwa, a w pierwszym kwartale zamiast zbijać bąki zająć się tworzeniem roku kolejnego. Pamiętać że w centrali na Kapelance w Krakowie pracuje blisko 700 osób. To, ze kogoś znasz nie znaczy że wszystko się uda. Przed Tobą praca nad ofertą i systemem zarządzania produktem.

Jeśli potrzebujesz w tym pomocy – napisz do nas.

 

Tagi:

obrazek

Tomasz Szacoń

Tomasz Szacoń

Tomasz Szacoń – to ja. Piszą o mnie, że jestem ekspertem rynku retail. Najwidoczniej to prawda, bo blog na którym jesteś prowadzę od 8 lat. Pierwsze transakcje z sieciami handlowymi przeprowadzałem w 2009 roku i od tamtego czasu jestem wciąż aktywny w tej branży. Wiem co działa a co nie w tym nowoczesnym kanale sprzedaży. Rozumie jak ułożyć proces sprzedaży do sieci handlowych, dzięki któremu Twoja firma zostanie bezpośrednim dostawcą. Potrafię pracować z handlowcami tak, żeby każdego tygodnia pozostawać w kontakcie z wszystkimi zrzeszonymi miejscami sprzedaży. Tworzę strategie sprzedaży do dyskontów, drogerii, hipermarketów i sklepów z elektroniką. A jeśli nie masz jeszcze Działu Sprzedaży i szukasz kogoś kto w imieniu Twojej firmy przestawi ofertę kupcom i podpisze z nimi kontrakty to mogę to być ja.

Zadzwoń: +48 500492444
Napisz: tomasz.szacon@retailpoland.pl