Jak współpracować z TESCO Polska

13 marca 2018 | Tomasz Szacoń

Na hasło „Tesco problemy finansowe” wyskakuje mnóstwo informacji prasowych z 2017 roku. Na przykład bankier.pl pisał, że zamyka się 9 placówek TESCO, że pracę straci 400 osób, a w klejce stoją kolejne zamknięcia (źródło). Nikt nie chce wejść na minę. Problemowych transakcji nikt nie chce ubezpieczać. Co więc robić ?

Problemy czy zmiany ?
Problemy finansowe są wtedy gdy słyszymy słowo „sanacja” lub „upadłość”. W tamtym roku często te słowa występowały razem z marką Praktiker, która już jest w agonii. Zamykanie nierentownych punktów nie jest tożsame z upadłością, a nawet wręcz przeciwnie.

Tesco – brytyjska sieć hipermarketów i supermarketów, która ma swoje filie również w innych krajach. Początkowo sieć zajmowała się sprzedażą żywności, ale rozszerzyła swoją ofertę również na odzież, sprzęt elektroniczny i samochody. Do roku 2003 przedsiębiorstwo miało już w swoim posiadaniu ponad 2000 sklepów różnej wielkości, od hipermarketów do niewielkich sklepików np. przy stacjach benzynowych. Poza Wielką Brytanią Tesco ma swoje sklepy w krajach takich jak Irlandia, Węgry, Polska, Czechy, Słowacja, Tajlandia, Korea Południowa, Chiny (Tajwan), Malezja. W 2015 Tesco odsprzedało swoją sieć supermarketów działających pod marką Homeplus w Korei Południowej (źródło Wikipedia)

Ale ile kupią towaru ?
Tesco w Polsce posiada 437 sklepów detalicznych. Formaty są różne od Hiper-marketów po mniejsze Super-markety i Tesco-Extra. Czy to dużo ? Mniej więcej tyle co Stokrotek i Kauflandów. Dużo-niedużo ale nadal słabo w porównaniu do Biedronki która dobija do trzeciego tysiąca sklepów. Nadal producenci najbardziej będą chcieli współpracować z Delikatesami Centrum czy Lidlem , Tesco wrzucą do wora z innymi. Dlatego Tesco kusi dostawców eksportem.

Nie taki diabeł zły
Centrala zakupowa z Krakowa może zaproponować Ci wypłynięcie na 4 europejskie kraje: Słowacja, Czechy, Węgry i Polska. Biorąc pod uwagę że to niewielkie kraje, a Polska jest z nich największa – ilość sklepów, na których może pojawić się Twój produkt przekroczy 1000. Jeśli więc nie boisz się nowych wyzwań, a Twój produkt posiada odpowiednie certyfikaty i etykiety – warto rozważyć współpracę z Tesco.

Jak się przygotować.
Coreange – czyli stała oferta półkowa na cały rok zazwyczaj powstaje w pierwszym kwartale i obowiązuje do Q1 kolejnego roku. Kupcy pracują tak, żeby mieć wszystko co potrzeba na Q4, gdzie mamy żniwa, a w pierwszym kwartale zamiast zbijać bąki zająć się tworzeniem roku kolejnego. Pamiętać że w centrali na Kapelance w Krakowie pracuje blisko 700 osób. To, ze kogoś znasz nie znaczy że wszystko się uda. Przed Tobą praca nad ofertą i systemem zarządzania produktem. 
Jeśli potrzebujesz w tym pomocy – napisz do nas.

Autor: Tomasz Szacoń

Swoją przygodę z sieciami handlowymi rozpoczął w 2009 roku jako Dyrektor Handlowy dla marki Kiano. Budując struktury sprzedaży jego zespół osiągnął 20% rynku tabletów w 2013 roku. W latach 2014-2017 jako Business Development Manager rozwijał sprzedaż dla marek Vordon i Medivon w kanale food i drogeryjnym. Wspierany przez niego zespół sprzedaży został wyróżniony jako najszybciej rozwijająca się firma w województwie podkarpackim Gazelami Biznesu i Diamentem FORBES.
Kontakt: +48 500492444 tomasz.szacon@retailpoland.pl

Przeczytaj również:


Tomasz Szacoń

Swoją przygodę z sieciami handlowymi rozpoczął w 2009 roku jako Dyrektor Handlowy dla marki Kiano. Budując struktury sprzedaży jego zespół osiągnął 20% rynku tabletów w 2013 roku. W latach 2014-2017 jako Business Development Manager rozwijał sprzedaż dla marek Vordon i Medivon w kanale food i drogeryjnym. Wspierany przez niego zespół sprzedaży został wyróżniony jako najszybciej rozwijająca się firma w województwie podkarpackim Gazelami Biznesu i Diamentem FORBES.
Aktualnie wspiera producentów, rozwijających sprzedaż do kanału nowoczesnego.
Kontakt:
+48 500492444
tomasz.szacon@retailpoland.pl