Jak współpracować z X-KOM ?

18 stycznia 2018 | Tomasz Szacoń

16 lat temu – w 2002r. w Częstochowie powstaje sklep X-kom. Ma powierzchnie 30 metrów kwadratowych i jest typowym na tamtym czasie sklepem komputerowym. Dlaczego więc dziś marka nadal istnieje, skoro większość „komputerowych” z tamtych czasów to relikt przeszłości ?
Odpowiedź zawiera się w słowach: wizja rozwoju.

Dziś X-KOM to ponad 20 salonów, 1000 pracowników i ponad miliard obrotu. Salony kuszą nowoczesnym wyglądem i wykwalifikowanym personelem czym przyciąga klientów, ale nie uchodzi też uwadze dostawców. Być może zastanawiasz się jak nawiązać współprace z X-KOM, żeby rozbudować swoją sieć sprzedaży? Powiem krótko – nie będzie łatwo.

X-KOM nie jest typowym sklepem www jak morele.net czy mall.pl . Swoim uporem i nowoczesnym „fokusowaniem się na klienta” przyzwyczaili swoich lojalnych klientów do zakupów określonego asortymentu. Gdy przegląda się drzewko kategorii – widać ze nie ma wszystkich marek i produktów dostępnych wszędzie. Co to oznacza dla Ciebie ? Musisz dokładnie zastanowić się czy Twój asortyment „pasuje” do trendu w ikskomie. Salony sprzedaży nie są wielkie jak w Saturnie – zatem trzeba rozsądniej szafować towarem. To właśnie dzięki rozsądkowi firma zaszła tutaj gdzie jest – czego nie można powiedzieć o innych sklepach komputerowych.

Gorący strzał – coś jak in-out.
X-KOM kusi tzw gorącym strzałem – to promocja zawsze widoczna na głównej stronie. Ograniczona czasowo, okazyjna i tania. Coś na wzór akcji in-out w sieciach typu FOOD. Coś weszło i wyszło – szybko i sprawnie. Tak można sprawdzić czy klienci wierni sieci X-KOM przyjmą ten typ towaru.
Pomyśl – może tędy droga ? Może najpierw spróbujemy gorący strzał a później wejdziemy na stałe do oferty.

Autor: Tomasz Szacoń

Swoją przygodę z sieciami handlowymi rozpoczął w 2009 roku jako Dyrektor Handlowy dla marki Kiano. Budując struktury sprzedaży jego zespół osiągnął 20% rynku tabletów w 2013 roku. W latach 2014-2017 jako Business Development Manager rozwijał sprzedaż dla marek Vordon i Medivon w kanale food i drogeryjnym. Wspierany przez niego zespół sprzedaży został wyróżniony jako najszybciej rozwijająca się firma w województwie podkarpackim Gazelami Biznesu i Diamentem FORBES.
Kontakt: +48 500492444 tomasz.szacon@retailpoland.pl

Przeczytaj również:


Tomasz Szacoń

Swoją przygodę z sieciami handlowymi rozpoczął w 2009 roku jako Dyrektor Handlowy dla marki Kiano. Budując struktury sprzedaży jego zespół osiągnął 20% rynku tabletów w 2013 roku. W latach 2014-2017 jako Business Development Manager rozwijał sprzedaż dla marek Vordon i Medivon w kanale food i drogeryjnym. Wspierany przez niego zespół sprzedaży został wyróżniony jako najszybciej rozwijająca się firma w województwie podkarpackim Gazelami Biznesu i Diamentem FORBES.
Aktualnie wspiera producentów, rozwijających sprzedaż do kanału nowoczesnego.
Kontakt:
+48 500492444
tomasz.szacon@retailpoland.pl