10. Wprowadzanie produktów do sieci handlowych – dystrybutor z umową.

W tej serii 10 artykułów staram się Wam przybliżyć techniki lokowania produktów sieciach handlowych. Zaznaczam, że nie jestem ich autorem. Te metody istnieją od lat i są stosowane przez największe, światowe firmy. Dlatego możesz być spokojny, że zadziałają również w Twoim przypadku. Jako dziesiątą technikę zdefiniowałem „dystrybutor z umową”.

Jak to działa?

Technika polega na znalezieniu w Polsce firmy dystrybucyjnej, która już sprzedaje do sieci handlowych, w celu rozpoczęcia sprzedaży Twojej marki produktu w zamian za procent od obrotu. Taki dystrybutor ma już podpisaną umowę, uruchomioną kartotekę i limity, więc nie będziesz musiał przechodzić żmudnego procesu sprawdzania, weryfikacji i audytu Twojej firmy.

Plusy i minusy.

W każdej kategorii znajdziemy wspomniane firmy dystrybucyjne. Udawało mi się w taki sposób zaistnieć z alkoholem w Auchan, kosmetykami w Rossmanie o oraz z akcesoriami do komputerów w MediaMarkt. Plusem jest to, że nie musisz mieć magazynu, zatrudniać ludzi i angażować gotówki. Wszystko zrobi za Ciebie dystrybutor. Natomiast minusem będzie procent, który musisz oddać se swojej marży, oraz brak kontaktu bezpośrednio z kupcem. Sam nie wiesz za ile sprzedajesz i za co płacisz dodatkowe faktury. Świetny sposób na wybadanie potencjału swojego produktu, ale na dłuższą metę lepiej współpracować bezpośrednio.