Która z sieci handlowych wykazała się najlepszym wzrostem sprzedaży w 2019 roku? W tym wpisie przestawiamy pięciu wspaniałych Wielkiej Brytanii.
1. Primark – moda
2019 rok dla firmy Primark był bardzo prężny. Weszli już do 15-ego kraju jakim jest Słowacja. Całkowita sprzedaż wyniosła 7,79 miliarda funtów – wzrost o 4,2 procent rok do roku. Kluczowy okazał okres świąteczny 2019/20. W samej Wielkiej Brytanii odnotowano wzrost o cztery procent w tym złotym kwartale.
2. THE BODY SHOP – kosmetyki
W trzecim kwartale 2019 dzięki dobrym wynikom w Wielkiej Brytanii poprawił się wynik całej sieci sprzedaży. Marka działa też w Polsce na przykład w Galerii Krakowskiej. Do całej grupy należy już 4000 sklepów. Detalista wprowadził już refill stations czyli „stacje tankowania” kosmetyków do pojemników wielokrotnego użytku. Według Retail Gazette ta sieć handlowa załuguje na wyróżnienie mimo, że sprzedaż jest na poziomie 1,4mld USD
3. Lidl & Aldi – FMCG
Na rynku brytyjskim Ci dwaj niemieccy detaliści zaskoczyli głównie dzięki konkurencyjnym cenom i alternatywnym markom. Aldi planuje wydać 1 miliard funtów w rozszerzenie portfela sklepów w Wielkiej Brytanii w ciągu najbliższych dwóch lat, po wzroście sprzedaży o 11 procent do 11,3 miliarda funtów. Pierwszy raz w historii sprzedaż z pierwszych czterech tygodni grudnia przekroczyła 1 mld funtów! Tymczasem Lidl odnotował najwyższy wzrost sprzedaży w sektorze spożywczym w okresie grudniowym ale w kategorii wina i serów. Robicie to dobrze bracie Lidl i Aldi. 😉
4. IKEA – meble
W samej Wielkiej Brytanii IKEA ma 22 sklepy i zatrudnia 11 181 pracowników a sprzedaż wzrosła tutaj o 8 procent, osiągając 2,1 miliarda funtów.
Globalna sprzedaż natomiast wzrosła o pięć procent w tym samym okresie roku. Ikea nie zwalnia tempa i zainwestuje również 171 milionów funtów w zieloną energię, aby do 2030 roku stać się firmą pozytywną dla klimatu, mimo że sprzedaż online wzrośnie o 50 procent.
Grupa BOHO – moda
Grupa modowa nie jest dostępna w Polsce. Wykorzystuje popularność trendu szybkiej mody i poszerza swoją ofertę. 44-procentowy wzrost przychodów do 473,7 mln funtów w okresie czterech miesięcy do 31 grudnia robi piorunujące wrażenie. Sama marka Boohoo odnotowała wzrost sprzedaży o 42 procent w ciągu ostatnich czterech miesięcy do 232,6 miliona funtów, podczas gdy sprzedaż PrettyLittleThing wzrosła o 32 procent do 190,8 miliona funtów w tym okresie. Szybko rozwijająca się marka Nasty Gal nadal odnotowuje wzrost sprzedaży, a przychody w tym okresie gwałtownie wzrosły o 102 procent do 41,5 miliona funtów. Boohoo zakupiła też Karen Millen oraz MissPap i Coast za 18,2 miliona funtów.