5 super-trendów w kosmetykach

Branża kosmetyczna powinna podłapać nomenklaturę od McDonald`s i zacząć się posługiwać zwrotem fast-kosmetyki. Mamy przecież fast-food, fast-fashion, więc czas na BIG Mac`a w kremie. Jeśli nie uznałeś tego za zbyt duży skrót myślowy to czytaj dalej – przechodzimy do rzeczy.

PWC niedawno opublikowało raport (źródło), który opisuje ciągły progres w kategorii kosmetyków. Jego fundament to 5 trendów: Jedzenie dla skóry, Kobiece ciało, Bez makeup`u, Nowa męskość, Azjatyckie trendy. No to jedziemy:

Jedzenie dla skóry

beauty from within”  – to trend który możemy przetłumaczyć jako pokarm dla skóry. Zero chemi: ulepszaczy – sztucznych barwników, aromatów, konserwantów, silikonów. Prosimy o naturę, nawet jeśli czytając etykiety poczujesz się jak w warzywniaku. Dlatego podpowiadamy polskim producentom „BEZ” : bez silikonów, bez barwników – to jest terendy…

Kobiece ciało

„body positivity” – Według badań ciało płci pięknej zaczyna się starzeć 24 roku życia. Tak mi przykro… Zgodnie z tym co czytamy na nowoczesnych etykietach kobieta nie musi dobrze wyglądać lecz może … Menstruacja, starzenie się ,wąsik, rozstępy, cellulitis, – możesz się tego pozbyć. Podobnie rzecz ma się z twarzą i makeup`em. Nie jest już on synonimem rozwiązłości, lecz akceptacji vel ciałopozytywność aka body positivity. Zatem makijaż może być mocny jeśli świadomie podejmujesz taką decyzje.

Bez make-up`u

Trend „bare skin” udowadnia, że kobiety intensywniej myślą o dbaniu o skórę. Jeśli skóra dobrze wygląda jest promienna i zdrowa to zawstydzony makijaż musi grzać ławkę rezerwowych. Bare skin to propozycja pokazania się bez makijażu. Hasła „makeup-free”,  „no-makeup makeup” to reklama kremów BB mających zastępować podkłady. Ta kategoria wyraźnie się poszerza.

Nowa męskość

Na hasło „prawdziwy mężczyzna” dziś jest wiele definicji. Kiedyś – brodaty drwal z dłońmi jak bochny chleba – dziś nieco inaczej. Trend wyznacza gender oraz androgyniczny wizerunek. Przyglądając się niektórym gwiazdom show-biznesu można mieć niemałe wątpliwości co do ich płci. Momentami zastanawiamy się czy to kobieta czy może mężczyzna? Osoby o androgynicznej urodzie posiadają cechy wyglądu przeciwnej płci. Mężczyzna o żeńskim typie urody (filigranowej delikatnej,) oraz kobiety o męskich rysach twarzy. Tak! – to już się wydarzyło. Chociaż w Polsce linie kosmetyków dla Panów wyraźnie się rozwijają, to nadal jest to wolniejszy progres niż za granicami. Kulturowo polacy są konserwatywni więc reklama tuszu do rzęs dla mężczyzn nie będzie dobrze odebrana. (MAYBELLINE! | Manny MUA).

2,2 mln wyświetleń
4,9 mln subskrybcji

Azjatyckie trendy

Nasze zestawienie kończy „glass skin” – czyli matowanie skóry, które zdają się nie potrzebować azjatki. Korenki przodują w skórze wyglądającej jak szkło, które daje wieloetapowa pielęgnacja (oczyszczanie, tonizowanie, peeling, esencja do twarzy, nawilżanie). Obecnie najszybciej rosną hasła :śluz ślimaka, jad żmii, jad pszczół, olejek yuzuyu i tsubaki. Pomyśl więc o korean-beauty (K-Beauty), żeby zainteresować ludzi swoją marką.

Tagi:

obrazek

Tomasz Szacoń

Tomasz Szacoń

Tomasz Szacoń – to ja. Piszą o mnie, że jestem ekspertem rynku retail. Najwidoczniej to prawda, bo blog na którym jesteś prowadzę od 8 lat. Pierwsze transakcje z sieciami handlowymi przeprowadzałem w 2009 roku i od tamtego czasu jestem wciąż aktywny w tej branży. Wiem co działa a co nie w tym nowoczesnym kanale sprzedaży. Rozumie jak ułożyć proces sprzedaży do sieci handlowych, dzięki któremu Twoja firma zostanie bezpośrednim dostawcą. Potrafię pracować z handlowcami tak, żeby każdego tygodnia pozostawać w kontakcie z wszystkimi zrzeszonymi miejscami sprzedaży. Tworzę strategie sprzedaży do dyskontów, drogerii, hipermarketów i sklepów z elektroniką. A jeśli nie masz jeszcze Działu Sprzedaży i szukasz kogoś kto w imieniu Twojej firmy przestawi ofertę kupcom i podpisze z nimi kontrakty to mogę to być ja.

Zadzwoń: +48 500492444
Napisz: tomasz.szacon@retailpoland.pl