SIAL Paris 2018 przeszedł do historii. Czy powalił nas na nogi innowacyjnością ? Bio, Vegan, Gluten-free, Laktoza… to już było. Jednak popatrzmy na tych producentów, którzy czują w którą stronę skręca biznes lepiej niż inni. Posiłkując się artykułem Chrisia Michielsa z Unilever`u spróbujemy być na bieżąco z paryskimi nowościami .
- BIAŁKO – czyli proteiny
Hasło: PROTEINY nie kojarzy się już tylko z fitnesowymi osiłkami, którzy szprycują się anabolikami. Proteiny oswoiły się z nami i zagościły w naszych głowach jako synonim zdrowia i energi.
Marka Good4you wprowadziła na rynek warzywną przekąskę z grochu.
Trufettes De France pokazali przekąskę czekoladową z dodatkiem komosy ryżowej (Quinoa). Marka SoVeganSoFine zaskakuje wegańską czekoladą z proteinami. A może mięsne-czipsy ? Marka KUBDU proponuje snacki z suszonych kawałków mięsa (wołowina, cielęcina, kurczak i indyk). Takie źródło protein znamy od dawien dawna z Niemiec 😉 tzw świńskie skórki (schweinekrusten). Widać że pozyskiwanie białka z nietypowych źródeł będzie ciekawiło konsumenta. - Orzechy, rośliny i nasiona.
Na jednym z blogów wyczytałem kiedyś porównanie, że koń je owies i ma mnóstwo siły. Nie musi wracać do stajni, żeby zjeść schabowego z ziemniakami. „Sroga rozkminka milordzie”. Ale chyba coś w tym jest, bo dostępne produkty zmieniają nasze nawyki żywieniowe. W roślinach siła !
Marka DADU zaskakuje nas lodami na bazie wody z brzozy. Napoje CHIA z kawą, herbatą oraz wersja Apple & Ginger, zapewniający naturalną energię. Beyond Meat to wegańskie hamburgery na bazie roślin – bezglutenowe i bezsojowe. Można ? – można ! Konsumenci zaczynają rozumieć że VEGE to nie tylko ludzie z dredami, ale też zdrowe organiczne bio-jedzenie z roślin, bo przecież krowa czy kura jest be . - Przez jelita – do zdrowia.
W naszych jelitach może istnieć nawet 300 różnych bakterii. Mikroflora będzie więc miała ogromny wpływ na nasze zdrowie i samopoczucie. Dlatego mądrze, gdy wspieramy pracę jelit. Jak to robić bardziej nowocześnie ?
SO KOMBUCHA zaciekawiła nas napojami herbacianymi wspierającymi odporność.
Namaste Water Kefir – to zwycięzca złotej nagrody. Kefir nie zawierający mleka ? Jak ?Marka DADU zaskakuje ponownie – tym razem lodami z zawartościa 1 milina bakterii bifi. Po co kupować osłonki do antybiotyków. Dostarczaj do swojego jelita łakocie w naturalny sposób. - Energia – potrzebna na gwałt !
Świat pędzi jak zwariowany mimo, że nadal wszyscy mamy tyle samo czasu – 24 godziny każdego dnia. Jednak nikt nie powie „zwolnij”, „weź urlop”, „zrezygnuj z czegoś”. Wolimy być modni, fajni niż wypoczęci. Chcecie to macie !
Napój BCAA 2:1:1 stworzył duet dwóch firm, z których jedna wywodzi się z farmaceutyki. Mieszanka witamin i minerałów, która ma za zadanie pobudzić Twoje ciało.Naturalna kawa powraca w nowej odsłonie. Marka Coffee Ride kusi nas zimną kawą w nieco hipsterskiej odsłonie. Zakrętka natomiast przypomina trochę Polmos. Wsparcie energii bez niszczenia wątroby staje się nowym trendem. - Avokado jeszcze inaczej
Marka Syros jako pierwsza zaprezentowała produkt Guacalicious To Go jest to krem z awokado z dodatkiem kiwi, acai, mango oraz granolą. Zapachniało nowością. Mamy więc już awokado w każdym wydaniu. Póki się nie znudzi idźmy w tę stronę. Wyciśnijmy z tego owocu jak najwięcej zanim znowu zrozumiemy, że polskie jabłka też są zdrowe.
Co dalej ?
Jak widać FMCG nadal bazuje na modzie i gustach. Ale to konsument zadecyduje, czy kupi czy nie kupi. To człowiek chodzący po sklepie który ma kasę w kieszeni generuje cyfry, które nas interesują. Sam trend i moda to tylko jakaś część sukcesu. Doradzam więc, żeby oprócz dobrych produktów tworzyć też dobry kontent-marketing który dociera do konsumentów.