Komputronik to sieć handlowa sprzedająca produkty o tematyce wokoło-komputerowej (nowe słowo) oraz niektóre urządzenia gospodarstwa domowego AGD. Brand jest z nami od 1997 roku i nie sposób go ominąć szukając czegoś na Ceneo albo dreptając po Galerii Handlowej. Sieć jest mocnym i cenionym retailerem skupiających światowe marki takie jak Apple, Brother, Samsung. Jak sprzedawać do sieci Komputronik, jak wejść do Komputronika?
Gdy jeszcze logowałeś się przez modem.
Komputronik onegdaj kojarzy nam się ze sklepem www – jednym z pierwszych w tej branży. Allegro jeszcze ledwo zipiało, na Poczcie Polskiej babki nie wiedziały co to jest pobranie – piękne czasy. Ktoś kto wtedy zaufał sprzedaży internetowej okazał sie polskim Jeffem Bezosem. I takim jegomościem jest Wojciech i Krzysztof Buczkowski – założyciele Komputronika. W latach 90tych składali komputery w ciasnym garażu. Później otwierali kolejne punkty sprzedaży stacjonarnej opartej o współpracę z hurtowniami komputerowymi. Dziś liczy się z nimi każda światowa marka. Widać, że więzy rodzinne mogą sprzyjać prowadzeniu biznesu. Oprócz tej marki bracia są też właścicielami:
- Komputronik Biznes – rozwiązania informatyczne dla firm
- Benchmark.pl – portal internetowy o tematyce komputerowej
- Karen.pl – sklep www
- Cogitary – finanse, kredyty, leasing udządzeń IT
- Idea Nord – serwisanci elektroniczni
- K24 International s.r.o. – sklep www działający w Czechach i na Słowacji
Komputronik – ilość sklepów 2019.
W 2019 roku sieć miała nieco ponad 200 sklepów stacjonarnych oraz dwa Mega Store, czyli sklepy wielkopowierzchniowe którego nie powstydziłby się nawet Media Markt. Kilka sklepów jest franczyzą, ale jak podali w komunikacie prasowym w 2016 roku (źródło) następuje konwersja owej franczyzy na placówki agencyjne, które będą mogły być zarządzane centralnie. Dla porównania Neonet ma 229 sklepów a RtvEuroAgd 260. Wszystkich wyprzedza MediaExpert który aktualnie posiada 460 sklepów podłogowych 😉
Od czego zacząć współpracę.
Od e-commerce! Każdy retailer elektroniki mocno sieci w internecie. Komputronik ,RtvEuroAgd, Media Markt, MediaExpert – każda sieć ma kilka swoich sklepów www. Jeśli Twój produkt już broni się w online, być może uda się go wprowadzić do oferty. A jeśli będzie radził sobie w tym kanale sprzedaży – można rozmawiać o sklepach stacjonarnych. Wiem, wiem Ty od razu chciałbyś na sklepy stacjonarne – ale złap za lejce, wyhamuj – każdy musi przejść ten proces.
Jeśli wiesz, że sieć ma dwa sklepy www to wiesz więcej o wprowadzaniu produktu do sieci handlowej. Pozornie sami robią sobie konkurencję, ale w praktyce tak nie jest bo jeden sklep plasuje się jako pierwszo-cenowy a drugi w bezpiecznej przeciętności. Przygotuj ofertę tak, żeby pokazywała obraz Twojej marki na Allegro i porównywarkach cenowych. Jeśli nie ma Cię ani tu ani tu to zrób to zanim jeszcze odezwiesz się do kupca.
Rich content.
To pojęcie powinno Ci przypominać jak ważne jest „podanie” Twoich produktów w internecie. Zdjęcia i opisy muszą być rich – czyli bogate, nowoczesne, tłuste, kozackie. Dane techniczne to inna zakładka – potencjalny klient chce poczytać co Twój sprzęt potrafi a nie tylko to ile waży lub jakie ma złącza. Dziś nad takimi opisami czuwa sztab ludzi, tak żeby wyróżnić się w gąszczu konkurencji. Nie oszczędzaj na tym.