10. Wprowadzanie produktów do sieci handlowych – dystrybutor z umową.

W tej serii 10 artykułów staram się Wam przybliżyć techniki lokowania produktów sieciach handlowych. Zaznaczam, że nie jestem ich autorem. Te metody istnieją od lat i są stosowane przez największe, światowe firmy. Dlatego możesz być spokojny, że zadziałają również w Twoim przypadku. Jako dziesiątą technikę zdefiniowałem „dystrybutor z umową”.

Jak to działa?

Technika polega na znalezieniu w Polsce firmy dystrybucyjnej, która już sprzedaje do sieci handlowych, w celu rozpoczęcia sprzedaży Twojej marki produktu w zamian za procent od obrotu. Taki dystrybutor ma już podpisaną umowę, uruchomioną kartotekę i limity, więc nie będziesz musiał przechodzić żmudnego procesu sprawdzania, weryfikacji i audytu Twojej firmy.

Plusy i minusy.

W każdej kategorii znajdziemy wspomniane firmy dystrybucyjne. Udawało mi się w taki sposób zaistnieć z alkoholem w Auchan, kosmetykami w Rossmanie o oraz z akcesoriami do komputerów w MediaMarkt. Plusem jest to, że nie musisz mieć magazynu, zatrudniać ludzi i angażować gotówki. Wszystko zrobi za Ciebie dystrybutor. Natomiast minusem będzie procent, który musisz oddać se swojej marży, oraz brak kontaktu bezpośrednio z kupcem. Sam nie wiesz za ile sprzedajesz i za co płacisz dodatkowe faktury. Świetny sposób na wybadanie potencjału swojego produktu, ale na dłuższą metę lepiej współpracować bezpośrednio.

wprowadzanie produktów do sieci handlowych

Tomasz Szacoń

Tomasz Szacoń

Tomasz Szacoń – to ja. Mówią o mnie, że jestem ekspertem rynku retail. Najwidoczniej to prawda, bo blog na którym jesteś prowadzę od 10 lat. Pierwsze transakcje z sieciami handlowymi przeprowadzałem w 2009 roku i od tamtego czasu jestem wciąż aktywny w tej branży. Wiem co działa a co nie w tym nowoczesnym kanale sprzedaży. Rozumie jak ułożyć proces sprzedaży do sieci handlowych, dzięki któremu Twoja firma zostanie bezpośrednim dostawcą. Potrafię pracować z handlowcami tak, żeby każdego tygodnia pozostawać w kontakcie z wszystkimi zrzeszonymi miejscami sprzedaży. Tworzę strategie sprzedaży do dyskontów, drogerii, hipermarketów i sklepów z elektroniką. A jeśli nie masz jeszcze Działu Sprzedaży i szukasz kogoś kto w imieniu Twojej firmy przestawi ofertę kupcom i podpisze z nimi kontrakty to mogę to być ja. Jestem aktywny na LinkedIN, gdzie obserwuje mnie 10000 osób.

Zadzwoń: +48 500492444
Napisz: tomasz.szacon@retailpoland.pl