Jak współpracować z Biedronką?

 

Jeronimo Martins Polska (JMP) to właściciel marki Biedronka sieci sklepów dyskontowych. Obecnie (2023r) jest to największa zagraniczna sieć handlowa w Polsce. Aktualnie posiada już ponad 3200 klepów i zatrudnia ponad 70 tys pracowników. Ze względu na tak szerokie pole działania jest to najbardziej atrakcyjne miejsce dla Twoich produktów.

W Biedronce znajdziemy nie tylko artykuły spożywcze ale także chemiczne, alkohol, sezonowe, olej silnikowy, telefony komórkowe czy laptopy.

Zaskoczysz się jakością Biedronki” – tak brzmiał jeden ze sloganów reklamowych sieci. W ten sposób chciano odwrócić panująca opinie że produkty dyskontowe są mizerne i tandetne. Sieć zmieniła stoisko z alkoholami, rozwinęła ofertę win oraz uatrakcyjniono stoisko z warzywami i owocami. Ta tendencja dotknęła też elektroniki i zabawek. Nie zobaczymy już produktów tanich i niszowych, lecz tanie i markowe.

Jak zostać dostawcą?

Kilka lat temu było to łatwiejsze – musiało być tanio. Jednak dziś jest trudniej – ma być tanio i markowo.

Kupcy zostali przeszkoleni pod kątem dobierania produktów za które nie trzeba się wstydzić. Które będą „na prawdę” działać, smakować, czyścić i rozwiązywać codzienne problemy. Dlatego częściej zobaczymy w Biedronce wiodące światowe marki niż chińskie „no-name”. Nie znaczy to, że firma nie podejmuje współpracy z rodzimymi, polskimi markami. Przykładem może być MyPhone – producent telefonów i tabletów, czy firma Vershold, partner strategiczny Biedronki w produktach sezonowych. Jednakże widać tutaj współprace długofalową, niż okazjonalne zakupy większych ilości.

Jeśli więc planujesz przedstawić ofertę tej sieci musi być ona dopasowana do strategi działania firmy. Jednym  wymagań są opakowania zbiorcze. Biedronka oczekuje, że Twój towar przyjedzie w ekspozytorze – pudełku, które od razu będzie prezentować towar. To bardzo dobre rozwiązanie, gdyż mogą zaplanować przestrzeń sklepową oraz nie muszą martwić się o prezentacje.

Jak się przygotować?

Pewnie chciałbyś wiedzieć ile oni zamówią towaru? Kupiec na 99 % zamówi wielokrotność opakowań zbiorczych, a całą sieć. Jeśli na przykład makaron niteczki pakowany jest po 12szt do pudełka zbiorczego, to 12szt x 2650 sklepów daje wynik 31 800 sztuk. A jeśli produkt odsprzeda się w ciągu pierwszego tygodnia to zamówienie zostanie podwojone. Zastanów się więc czy moce przerobowe w Twoim przedsiębiorstwie są przygotowane na lawinowe zamówienia. Ostatnio jeden z producentów wody mineralnej wycofał się z kontraktu właśnie z tego powodu. Upały były okrutne w 2015 roku co podniosło popyt na wode pitną.

Kontakty do kupców:

Firma wyszła temu na przeciw i stworzyła na swojej stronie specjalną zakładkę dla dostawców. Należy tutaj podać niektóre dane i wkleić plik z ofertą. Nasze zgłoszenie otrzyma numer, którym później można się posługiwać korespondując z działem obsługi. JMP głównie szuka tzw „partnerów strategicznych”, czyli firmy która kompleksowo zakontraktuje całą dostawe we współpracy z fabryką. Gdy patrzymy na produkty sezonowe, zawsze widzimy tam napis Vershold, buty, ubrania – SUV, a sprodukty marki HOFFEN – Spółka S.K.A z Warszawy.

Czy warto ? – oczywiście. Znamy firmy, które wypromowały się dzięki tej sieci. Przykładem może być firma HOOP, która stworzyła kolo-podobny napój. Swego czasu w telewizji mieli nawet swoją reklame (To nie prawda, że Busz nie lubi Hopkoli). Znamy też przypadki gdy Biedronka sama odzywała się do niektórych marek, które robiły dobry marketing, lub wygrały jakiś konkurs swoim produktem.

Jak mogę Ci pomóc?

Z racji tego, że wielokrotnie uczestniczyłem przy podpisywaniu kontraktów z JM Polska (Biedronka) to wiem czego się spodziewać i na jakie warunki trzeba się zgodzić. Zapraszam Cię do kontaktu – sprawdzimy wspólnie czy jesteś już gotowy na największą polską sieć handlową. Jeśli tak to ruszamy z kopyta, a jeśli nie podpowiem Ci bezpłatnie co robić, żeby być gotowym na przykład za pół roku. Wypełnij formularz WYCENA PORADY i jedziemy z tematem 😉
https://retailpoland.pl/wycena-porady/

Jak współpracować z Biedronką?

Tomasz Szacoń

Tomasz Szacoń

Tomasz Szacoń – to ja. Mówią o mnie, że jestem ekspertem rynku retail. Najwidoczniej to prawda, bo blog na którym jesteś prowadzę od 10 lat. Pierwsze transakcje z sieciami handlowymi przeprowadzałem w 2009 roku i od tamtego czasu jestem wciąż aktywny w tej branży. Wiem co działa a co nie w tym nowoczesnym kanale sprzedaży. Rozumie jak ułożyć proces sprzedaży do sieci handlowych, dzięki któremu Twoja firma zostanie bezpośrednim dostawcą. Potrafię pracować z handlowcami tak, żeby każdego tygodnia pozostawać w kontakcie z wszystkimi zrzeszonymi miejscami sprzedaży. Tworzę strategie sprzedaży do dyskontów, drogerii, hipermarketów i sklepów z elektroniką. A jeśli nie masz jeszcze Działu Sprzedaży i szukasz kogoś kto w imieniu Twojej firmy przestawi ofertę kupcom i podpisze z nimi kontrakty to mogę to być ja. Jestem aktywny na LinkedIN, gdzie obserwuje mnie 10000 osób.

Zadzwoń: +48 500492444
Napisz: tomasz.szacon@retailpoland.pl