Jak wprowadzić produkt na rynek – zacznij od www.

Po konferencji E-commerce Trends CEE 2018 otrzymaliśmy nowe dane odnośnie rynku www. Wystąpienie Pana Macieja Zyto z sieci Duglas rzuca więcej światła na ten kanał sprzedaży.

Polska jest dużą populacją, w porównaniu do Czech jesteśmy 4x więksi. 75% polaków penetruje interenet, a 56% dokonało zakupów w sieci. To znaczy, że właśnie tyle – 27,8 mln jest Twoich potencjalnych klientów – dla porównania  Warszawę zamieszkuje 1,7mln ludzi.

 

 

 

Polska nadal jest w ogonie Europy jeśli chodzi o stosunek zakupów w sklepach stacjonarnych do internetowych. Jak widzimy Anglia przoduje z 17,8%. Widać jednak światełko w tunelu, gdyż od 2014 roku widzimy wzrost o prawie 50%. Wniosek nasuwa się jeden – zamiast marudzić, że w Polsce nic nie jest zrobione, a w Anglii jest – zostań w kraju i zrób to czego jeszcze u nas nie ma. Ot podejście biznesowe 😉

 

 

37% rynku internetowego kontroluje portal Allegro.  Zwrot „kup na Allegro” albo 'sprawdź na Allegro” powtarzamy przed każdym zakupem elektroniki. Warto jednak zaznaczyć, że tysiące ludzi kupuje tutaj kosmetyki, ubrania, obuwie, suplementy diety, a nawet jedzenie. Skoro 37% jest na Allegro to pozostało 63% jest w innych sklepach www. Czy Twoja firma ma już swój sklep ?

Które sklepy radzą sobie najlepiej? Z najświeższych danych wynika, że Empik jest w czołówce jeśli chodzi o lojalność użytkowników. Jak współpracować z ich kanałem www pisaliśmy tutaj. Drugie i trzecie miejsce to elektronika MediaExpert i RtvEuroAgd. Niewiele mniej zainteresowania ma Zalando.pl oraz Castorama.

A co powiedzieć o podziale na kategorie ? Która z kategorii ma najwięcej wyświetleń w porównaniu do pozostałych ? Te informacje są szczególnie ważne dla Ciebie, gdy dopiero myślisz o inwestycji w e-commerce. Twój biznes się uda jeśli zaczniesz sprzedawać ubrania, elektronikę, wyposażenie mieszkania, książki czy lekarstwa/suplementy. Wlektronika, stanowi wartościowo ok. 40% polskiego e-handlu, a 4 największe kategorie stanowią ok. 80% wartości rynku (szacunki bez sprzedaży na Allegro).

Wnioski.
Widzimy więc na horyzoncie, że w przyszłości handel przeniesie się na www. Na naszych oczach rynek przeniósł się z żużlu na płytki ceramiczne. Nasze babcie robią zakupy na targowiskach, my śpiesznie jedziemy do galerii handlowych a nowe pokolenie (teraz nastolatkowie) robią zakupu wyłącznie na www. O tym własnie mówi ostatnie zestawienie M-commerce.

M-commerce czyli zakupy z pozycji telefonu komórkowego. Jak widzimy poziom „zero” już został osiągniety. To oznacza, że równie często zakupy są dokonywane z pozycji „e” przeglądarki co z „m” mobilnego urządzenia – smartfonu. Nie daj się więc oszukać. Nowe pokolenie Z – niedługo zaczenie zarabiać i wydawać swoje wypłaty na www. To ludzie którzy mają mocną potrzebę zmieniania rynku. Zainwestuj w ten kanał

Tagi:

Jak wprowadzić produkt na rynek – zacznij od www.

Tomasz Szacoń

Tomasz Szacoń

Tomasz Szacoń – to ja. Mówią o mnie, że jestem ekspertem rynku retail. Najwidoczniej to prawda, bo blog na którym jesteś prowadzę od 10 lat. Pierwsze transakcje z sieciami handlowymi przeprowadzałem w 2009 roku i od tamtego czasu jestem wciąż aktywny w tej branży. Wiem co działa a co nie w tym nowoczesnym kanale sprzedaży. Rozumie jak ułożyć proces sprzedaży do sieci handlowych, dzięki któremu Twoja firma zostanie bezpośrednim dostawcą. Potrafię pracować z handlowcami tak, żeby każdego tygodnia pozostawać w kontakcie z wszystkimi zrzeszonymi miejscami sprzedaży. Tworzę strategie sprzedaży do dyskontów, drogerii, hipermarketów i sklepów z elektroniką. A jeśli nie masz jeszcze Działu Sprzedaży i szukasz kogoś kto w imieniu Twojej firmy przestawi ofertę kupcom i podpisze z nimi kontrakty to mogę to być ja. Jestem aktywny na LinkedIN, gdzie obserwuje mnie 10000 osób.

Zadzwoń: +48 500492444
Napisz: tomasz.szacon@retailpoland.pl