Account based marketing w kanale nowoczesny.

Mokry sen marketera to wiedzieć do kogo kierowany jest marketing. A ja teraz zajmuje się marką kosmetyków. Odbiorcą mojego marketingu jest wiec 5 osób kupiec z Rossmann, z Hebe, z Drogerii Natura, z Douglas i z Sephora. Ale co do nich pisać, żeby #ToMaszSprzedne. Sróbuje postukać o tym w klawisze…

Szymon Negacz

Szymon to w ogóle cały podcast o tym nagrał. Gada i gada i godzina pyknęła mi szybko. Samochodem jechałem i lepiej mi się tego słuchało niż ulubionej piosenki Perfectu. Wywołałem gliwiczanina do tablicy bo to dzięki niemu pierwszy raz miałem kontakt z takim określeniem działań sprzedażowych. Co ciekawe wiedziałem, że taka forma marketingu jest potrzebna, chociaż tak mało ludzi ją uprawia. Nie wiedziałem tylko, że ktoś ją zdefiniował. Uważam, że każdy kto sprzedaje do sieci handlowych powinien nie tylko odrobić tą lekcje, ale przede wszystkim ją wdrożyć. Ale jak?

Proces sprzedaży.

Że sprzedaż to proces nie musze Ci tłumaczyć. Jest o tym mnóstwo materiałów. Ale już jak wdrożyć ten proces w swojej firmie nie należy do najłatwiejszych zadań. Ja żeby to dobrze zapamiętać robię skrótem P.E.R.Z.O.= Problem+ Edukacja+ Rynek+ Zakup+ Odczucia. Każdy z tych etapów musi przejść kupiec sieci handlowej. Szczególnie gdy ma do wydania 50mln złotych każdego miesiąca musi to robić z „pomyślunkiem”. Często zdarzał o się tak, że kupiec był już na „Z” czyli szukał dobrej ceny. Szukał szukał i jak ślepej kurze trafiła mu się jakaś firma na targach i nawiązał z nimi współpracę. Jeśli też czekasz na taki łut szczęścia to może on nigdy nie nadejść. Ale przecież może tak się stać więc wtedy w ogóle nie potrzebujesz działu sprzedaży. Tu doradzam Ci siedzieć na krześle i czekać – w sumie to też strategia. Ale jeśli chcesz pomóc szczęściu to…. …..czekaj zacznę od nowego akapitu 😉

25 tygodni

Rok ma 52 tygodnie, niektóre niemal całe są wolne to zaokrąglam do 50. Pół roku to 25 tygodni. Właśnie na tyle tygodni do przodu doradzam, żeby zaplanować swoje działania. Sieci handlowe są cały czas w przyszłości. Mamy październik a ja złożyłem już oferty na nowości na wiosnę 2022r. W ogóle gazetki na grudzień dogrywałem w sierpniu. Pewnie w połowie listopada będą do mnie dzwonić partyzanci, którzy z nożem na gardle będą chcieli coś „opylić” do Biedronki czy innego Rossmanna na grudzień. Nie nie… w listopadzie to ja już uzgadniam akcje przed swiętami „kwietniowymi”. Skoro tak jest to także Twoje działania muszą być skrupulatnie zaplanowane. Zwróć uwagę, że P.E.R.Z.O. to pięć kolumn – wystarczy, że znajdziesz 5 unikalnych wartości na każdym z etapów procesu zakupowego i już masz tematykę na pół roku do przodu.

Jeśli przez pół roku będziesz aktywny w każdym tygodniu to gwarantuje, że #ToMaszSprzedane.

obrazek

Tomasz Szacoń

Tomasz Szacoń

– ekspert sprzedaży do sieci handlowych. 12 lat doświadczenia w budowaniu struktur sprzedaży w kanale nowoczesnym. W 2017 roku jedna z wspieranych przez niego firm otrzymała Diament Forbes. Ekspert Inkubatora UW. Autor wielu publikacji o specyfice sprzedaży do sieci handlowych. Właściciel firmy konsultingowej RetailPoland Consulting, która w 2019 roku została wyróżniona nagrodą „Orły Kształcenia”. Opracował tematykę szkolenia: „Jak rozpocząć rozmowy z sieciami handlowymi”, z którego skorzystało ponad 250 firm. Zdefiniował 10 technik wprowadzania produktów do sieci handlowych. Doradza, wspiera, pomaga w rozwoju sprzedaży.

Zadzwoń: +48 500492444
Napisz: tomasz.szacon@retailpoland.pl