BIZNESOWE ZERO #10 – po co mi to było

Andrzej Borcz zaprosił mnie, żebyśmy pogadali luźno i konflikcie LIDL vs BIEDRONKA na ceny. Oczywiście że jestem w temacie, więc się zgodziłem – pytanie czy to była słuszna decyzja?

Ile zarobiłem?

Nic. Na udział w takich spotkaniach nie ma budżetu, ani zwrotu kosztów – chyba, że jesteś kimś z pierwszych stron gazet. Nie było to dla mnie nowością, bo identycznie jest w wystąpieniami na Targach czy Konferencjach. Wiem wiem, że znajdzie się ktoś kto powie: „A mi to zapłacili”. Może i tak, ale ja nie uważam się za kogoś kto przyciągnie za sobą duże cyfry i wyświetlenia. A jednak 159 000 daje drugi wynik w serii BIZNESOWE ZERO – gdybym wiedział to bym się targował hehe (żarcik).

Jak to wpłynęło na firmę

No i tutaj pojawia się prawdziwa wartość. Przez pierwsze dwa tygodnie po publikacji materiału telefon dosłownie mi się gotował. O mojej działalności dowiedziało się wiele firm i poprosili o ofertę współpracy. A Ci którzy wahali się czy ze mną działać od razu zatwierdzili wyceny. Mogę śmiało powiedzieć, że to Video było najlepszym sposobem na zamykanie sprzedaży. Wyświetlenie mojej strony wzrosły o 50% w tym miesiącu, a Google Trends zaczął gromadzić informacje na hasło „Tomasz Szacoń”. Wszystko pozytywnie wpłynęło na moją działalność i mam zamknięty grafik do końca roku 2024. Ciekawostką jest to, że podczas rozmów z ludźmi słyszę jak dosłownie cytują moje wnioski z bloga albo YT – me gusta.

Komentarze i hejt

Znajomi oczywiście zaczęli mi wysyłać linki do YT, tak żebym wiedział że jest film z moim udziałem. Za każdy serdecznie dziękowałem. Najbardziej dumna była moja mama Elżbieta (serdecznie pozdrawiam). Największym odkryciem dla mnie było to, że jestem podobny do Elona Muska (żona zaprzecza). A hejt…. marginalny. Może 10 osób na ponad 600 komentarzy napisało coś negatywnego. Wiec hejt to taki standardowy wynikający ze społeczeństwa bardziej niż z rzeczywistej nienawiści. W sumie właśnie krytyki obawiałem się najbardziej, a nie było czego…

Wnioski

  • Czy pojechałbym do Andrzeja jeszcze raz – TAK – to najlepiej zainwestowane 150zł na paliwo.
  • Czy dobrze wypadłem – tak (wynika to z komentarzy).
  • Czy Andrzej jest zadowolony – tak drugi wynik w jego cyklu.
  • Czy KANAŁ ZERO się cieszy – chyba tak – Stanowski nie dzwonił, że podziwia, że super, że wszystkiego najlepszego…

Biznesowe zero

Tomasz Szacoń

Tomasz Szacoń

Tomasz Szacoń – to ja. Piszą o mnie, że jestem ekspertem rynku retail. Najwidoczniej to prawda, bo blog na którym jesteś prowadzę od 8 lat. Pierwsze transakcje z sieciami handlowymi przeprowadzałem w 2009 roku i od tamtego czasu jestem wciąż aktywny w tej branży. Wiem co działa a co nie w tym nowoczesnym kanale sprzedaży. Rozumie jak ułożyć proces sprzedaży do sieci handlowych, dzięki któremu Twoja firma zostanie bezpośrednim dostawcą. Potrafię pracować z handlowcami tak, żeby każdego tygodnia pozostawać w kontakcie z wszystkimi zrzeszonymi miejscami sprzedaży. Tworzę strategie sprzedaży do dyskontów, drogerii, hipermarketów i sklepów z elektroniką. A jeśli nie masz jeszcze Działu Sprzedaży i szukasz kogoś kto w imieniu Twojej firmy przestawi ofertę kupcom i podpisze z nimi kontrakty to mogę to być ja.

Zadzwoń: +48 500492444
Napisz: tomasz.szacon@retailpoland.pl