Jeśli mieszkasz w dużym mieście to z pewnością w jakiś sposób wymawiasz słowo Auchan: Ałczan, Oszoł, Aszoł, Oszołom. Jak zwał tak zwał – pytanie czy można z do nich sprzedać swój towar? Żeby odpowiedzieć – odbijam piłeczkę i pytam: „Czy Twoja firma jest przygotowana na współpracę z siecią handlową?” Dlatego w tym artykule podamy 3 wskazówki jak nie spalić na panewce.
Auchan w liczbach:
- Ponad 20 lat w Polsce (źródło) – dokładnie 22
- 12500 SKU produktowych w największym sklepie – Warszawa ul. Broniewskiego (źródło)
- 109 miejsc sprzedaży Auchan hipermarket: 74, Auchan Supermarket:27 sklepów i Moje Auchan:6 placówek (źródło)
- 12 mld obrotu (źródło)
- 2000 dostawców (źródło)
- 140 mln klientów rocznie (źródło) – według paragonów kasowych
3 wskazówki:
- Ciągłość dostaw – Oszoł jest hipermarketem, więc klienci i klientki są przyzwyczajeni, że przyjdą tutaj po „mydło i powidło”. Nie mam mowy, żeby czegoś brakowało! Kupcy dbają więc o to, żeby półki były hojnie zastawione. Nie ma mowy o problemach z dostępnością. Zaznacz to w ofercie to dostaniesz +10 punktów
- Szeroki asortyment – Największy sklep tej sieci ma 12000 SKU – czyli produktów. Wystarczy chociażby zobaczyć na alejkę słodkich przekąsek – jest tam chyba wszystko co występuje a polskim rynku (łącznie ze śląskimi kopolniokami). Jeśli jesteś właścicielem jakiegoś „niszowego” produktu, to kupiec będzie chciał go wprowadzić do oferty, bo ma dużo miejsca (w przeciwieństwie do Żabki na przykład)
- Poważny partner biznesowy – co można kupić za 500 000zł ? Ładny dom 🏘, Szpanerski samochód 🏎, Jacht🚤. Czy podpisałbyś umowę w której jest tak wysoka kara, za nienależyte wykonanie zapisów umowy ? Jeśli zrobisz to bez zawahania – to jesteś dobrym partnerem dla Auchan. Nie chodzi oczywiście o to, żeby komuś „wcisnąć” taką bajońską karę – bardziej chodzi o to, żeby każda strona rozumiała powagę współpracy na dużym poziomie.
Jeśli potrzebujesz pomocy w sprzedaży w kanale nowoczesnym – zapraszamy do współpracy.