Jak sprzedawać do sieci AUCHAN? Trzy wskazówki!

Jeśli mieszkasz w dużym mieście to z pewnością w jakiś sposób wymawiasz słowo Auchan: Ałczan, Oszoł, Aszoł, Oszołom. Jak zwał tak zwał – pytanie czy można z do nich sprzedać swój towar? Żeby odpowiedzieć – odbijam piłeczkę i pytam: „Czy Twoja firma jest przygotowana na współpracę z siecią handlową?” Dlatego w tym artykule podamy 3 wskazówki jak nie spalić na panewce.

Auchan w liczbach:

  • Ponad 20 lat w Polsce (źródło) – dokładnie 22
  • 12500 SKU produktowych w największym sklepie – Warszawa ul. Broniewskiego (źródło)
  • 109 miejsc sprzedaży Auchan hipermarket: 74, Auchan Supermarket:27 sklepów i Moje Auchan:6 placówek (źródło)
  • 12 mld obrotu (źródło)
  • 2000 dostawców (źródło)
  • 140 mln klientów rocznie (źródło) – według paragonów kasowych

3 wskazówki:

  1. Ciągłość dostaw – Oszoł jest hipermarketem, więc klienci i klientki są przyzwyczajeni, że przyjdą tutaj po „mydło i powidło”. Nie mam mowy, żeby czegoś brakowało! Kupcy dbają więc o to, żeby półki były hojnie zastawione. Nie ma mowy o problemach z dostępnością. Zaznacz to w ofercie to dostaniesz +10 punktów
  2. Szeroki asortyment – Największy sklep tej sieci ma 12000 SKU – czyli produktów. Wystarczy chociażby zobaczyć na alejkę słodkich przekąsek – jest tam chyba wszystko co występuje a polskim rynku (łącznie ze śląskimi kopolniokami). Jeśli jesteś właścicielem jakiegoś „niszowego” produktu, to kupiec będzie chciał go wprowadzić do oferty, bo ma dużo miejsca (w przeciwieństwie do Żabki na przykład)
  3. Poważny partner biznesowy – co można kupić za 500 000zł ? Ładny dom 🏘, Szpanerski samochód 🏎, Jacht🚤. Czy podpisałbyś umowę w której jest tak wysoka kara, za nienależyte wykonanie zapisów umowy ? Jeśli zrobisz to bez zawahania – to jesteś dobrym partnerem dla Auchan. Nie chodzi oczywiście o to, żeby komuś „wcisnąć” taką bajońską karę – bardziej chodzi o to, żeby każda strona rozumiała powagę współpracy na dużym poziomie.

Jeśli potrzebujesz pomocy w sprzedaży w kanale nowoczesnym – zapraszamy do współpracy.

obrazek

Tomasz Szacoń

Tomasz Szacoń

Tomasz Szacoń – to ja. Piszą o mnie, że jestem ekspertem rynku retail. Najwidoczniej to prawda, bo blog na którym jesteś prowadzę od 8 lat. Pierwsze transakcje z sieciami handlowymi przeprowadzałem w 2009 roku i od tamtego czasu jestem wciąż aktywny w tej branży. Wiem co działa a co nie w tym nowoczesnym kanale sprzedaży. Rozumie jak ułożyć proces sprzedaży do sieci handlowych, dzięki któremu Twoja firma zostanie bezpośrednim dostawcą. Potrafię pracować z handlowcami tak, żeby każdego tygodnia pozostawać w kontakcie z wszystkimi zrzeszonymi miejscami sprzedaży. Tworzę strategie sprzedaży do dyskontów, drogerii, hipermarketów i sklepów z elektroniką. A jeśli nie masz jeszcze Działu Sprzedaży i szukasz kogoś kto w imieniu Twojej firmy przestawi ofertę kupcom i podpisze z nimi kontrakty to mogę to być ja.

Zadzwoń: +48 500492444
Napisz: tomasz.szacon@retailpoland.pl