Jak sprzedawać do sieci STOKROTKA

Jeśli mieszkasz na wchodzie Polski i masz charakterystyczny białostocki akcent, albo mi bliższy ten lubelski to Stokrotka jest znanym Ci logotypem. Zielona łączka w tle a na przodzie biały kwiatuszek. Jak to pięknie brzmi- ale czy ławo rozpocząć współpracę z tą siecią. Zapnij pasy – jedziemy z tematem.

Co raz większa skala… 1000 sklepów

Stokrotka to jedna z największych sieci handlowych w Polsce – niespełna 1000 sklepów robi wrażenie. Dzięki konsekwentnie realizowanej strategii rozwoju, zróżnicowanej ofercie może nazywać się delikateso-dyskontem. Tak trochę jak Biedronka, albo też blisko Carrefoura. Centrala kupców mieści się w Lublinie na Projektowej 1. Odwożę dziecko do szkoły i tęsknie patrzę na ten biurowiec – byłem tam wiele razy. W 2023 roku sieć stuknęła imponujący wynik niemal 7,9 miliarda złotych przychodów, co oznaczało wzrost o 21% w porównaniu z rokiem 2022.

Cztery magazyny centralne.

Jednym z filarów efektywności operacyjnej Stokrotki jest rozbudowana infrastruktura logistyczna. W 2023 roku sieć otworzyła swoje czwarte centrum dystrybucyjne w Rzeszowie. Dzięki temu Stokrotka może jeszcze lepiej obsługiwać południowo-wschodnią część Polski, co jest kluczowe dla realizacji strategii ekspansji. Jeśli liczysz cenę do oferty dla kupca to kalkuluj ją do jednego z tych magazynów. Wysyłanie towaru na każdy punkt osobno to nie tutaj Panie kierowniku.

Barboro-niewypał.

Stokrotka ma wsparcie od grupy MAXIMA z Litwy. Takie wydarzenie miało miejsce w kilka lat temu i od tamtej pory sieć przyśpieszyła o pińcet procent. Jednocześnie podjęto decyzje, żeby otworzyć sklep internetowy sprzedający produkty FMCG z dostawą do domu. Na początku żarło dobrze, bo otwarcie sklepu zbiegło się z pandemią COVID19, a jak każdy wie internet wtedy dla wielu był głównym miejscem wydawania złociszy. Jednak w 2021 roku podjęto decyzję, żeby zamknąć ten projekt – szkoda – gdyż prognostycy upatruja w e-grocery wielkiej szansy.

Zacznij do nich wysyłać oferty.

Stokrotka daje szybki wolumen zakupowy. Jeśli na jeden sklep zamówią od Ciebie tylko jedno opakowanie zbiorcze to nagle dostaniesz zamówienie na 6tys sztuk (przykładowo). Magazyn centralny, fajne lokalizacje i rozpoznawalność to coś co otrzymasz w pakiecie. Ale co Stokrotka chce w zamian? Ile marży? jaki termin płatności? Czy mają prawo zwrotu? Jeśli potrzebujesz głębszych informacji – pisz, dzwoń – chętnie pomożemy.

darmowe szkolenie
darmowe szkolenie

Jak sprzedawać do Stokrotka

Tomasz Szacoń

Tomasz Szacoń

Tomasz Szacoń – to ja. Mówią o mnie, że jestem ekspertem rynku retail. Najwidoczniej to prawda, bo blog na którym jesteś prowadzę od 10 lat. Pierwsze transakcje z sieciami handlowymi przeprowadzałem w 2009 roku i od tamtego czasu jestem wciąż aktywny w tej branży. Wiem co działa a co nie w tym nowoczesnym kanale sprzedaży. Rozumie jak ułożyć proces sprzedaży do sieci handlowych, dzięki któremu Twoja firma zostanie bezpośrednim dostawcą. Potrafię pracować z handlowcami tak, żeby każdego tygodnia pozostawać w kontakcie z wszystkimi zrzeszonymi miejscami sprzedaży. Tworzę strategie sprzedaży do dyskontów, drogerii, hipermarketów i sklepów z elektroniką. A jeśli nie masz jeszcze Działu Sprzedaży i szukasz kogoś kto w imieniu Twojej firmy przestawi ofertę kupcom i podpisze z nimi kontrakty to mogę to być ja. Jestem aktywny na LinkedIN, gdzie obserwuje mnie 10000 osób.

Zadzwoń: +48 500492444
Napisz: tomasz.szacon@retailpoland.pl