Jak wejść do AUCHAN Polska?

Jak zostać dostawcą AUCHAN Retail Polska?

Oszan, Oszoł a może Uszoł. Krążą legendy na temat właściwego wypowiadania nazwy tej sieci handlowej. Zainteresowanych odsyłam na Youtube, gdzie znajdziemy kilka filmów w tej tematyce.
Auchan jest liczącym się i znanym w Polsce graczem rynkowym. W 2018 roku przychody sieci przekroczyły 12 mld zł przy 108 miejscach sprzedaży. Lokalizacje to zazwyczaj duże miasta i duże centra handlowe. Zapraszam do zapoznania się z kilkoma wskazówkami jak z nimi współpracować.

Wyróżnij się lub giń.

Auchan to hiper-market a nie dyskont. Ściąga do siebie klientów którzy lubią robić kompletne zakupy w jednym miejscu. Trafia także do tych, którzy cenią różne smaki trunków lub wiele rodzajów makaronów. Krótko mówiąc alejki są szerokie tam samo jak cała oferta. Kupiec w centrali w Piasecznie będzie bardziej skłonny do wprowadzenia kolejnego dostawcy batonów czy browaru rzemieślniczego niż ten w Lidlu czy Biedronce. Różnica między dyskontem a hipermarketem jest taka, że dyskont miejsca ma mało a hipermarket pod dostatkiem. Nie powinno być problemów zostać dostawcą Auchan. Sami z resztą chwalą się, że produkty dostarcza im ponad 2000 firm (źródło). Pierwsza wskazówka: wyróżnij się zamiast kopiować konkurencję.

Realowe molekuły.

W 2014 roku Auchan wchłonął 57 hipermarketów Real. Od tamtej pory działają pod jednym szyldem. Kupcy w Piasecznie dwoją się i troją żeby zaspokoić potrzeby swojej organizacji i „jakoś” wpłynąć na pozostałą część sieci. Kto handlował kiedyś z Realem wie, że działali podobnie jak E.Leclerc. Dyrektor hali mógł część towaru kupować lokalnie. Było to dobre, bo co innego sprzedaje się przy wschodniej granicy niżeli przy zachodniej. Jednak teraz trzeba zmienić wydeptane ścieżki i zaufać Senior Kupcowi z Centrali. Wyjdź na przeciw takim antagonizmom i zaproponuj wsparcie sprzedaży dla post-realowych molekuł. Mam tutaj na myśli akcje z promotorami. Gdy robisz zakupy w Auchanie jakaś miła Pani częstuje nas soczkiem, czekoladą a inna pierogami. Na stoisku z alkoholami brodaty Pan z szelkami opowiada o różnicy między Whiskey Blended a Single Malt. Można mówić, że angażowanie promotora to dodatkowy koszt dla dostawcy, ale popatrz z drugiej strony: dyskonty nie pozwolą na tego typu aktywność producenta, a uwierzcie mi – to działa jak lep ma muchy. Druga wskazówka: zaproponuj aktywne akcje z promotorami już przy pierwszej ofercie, a cała sieć weźmie Twój produkt na pniu.

Wizyta przedstawiciela sieci.

Auchan szuka ustabilizowanych i rzetelnych dostawców. W związku z tym publikuje dla wszystkich swój Kodeks Etyki Handlowej, który opiera się na silnych wartościach i przekonaniach etycznych na których budują współpracę. Dekadę temu szalały afery związane z opłatami półkowymi i aresztowaniami z art. 296a § 1 kk tzw. „przekupstwem menadżerskim” Auchan jako firma międzynarodowa nie chce mieć z tym nic wspólnego. Do dziś szukają firm, które będą działać legalnie i stabilnie. W związku z tym w Twojej firmie może pojawić się Quality Manager, czyli osoba która oceni, czy dany dostawca poradzi sobie z lawinowymi zamówieniami. Oczekuje się pełnej współpracy przy takich wizytach. Czy jesteś zdecydowany pokazać każdy zakamarek swojego przedsiębiorstwa? Oby tak! Trzecia wskazówka: pochwal się historią firmy już w pierwszym mailu. Startupy nieznajo!

Przemiłe Bożenki z recepcji.

Kto dzwonił kiedyś do Biedronki, Żabki albo Lidla wie co to zderzenie ze ścianą. Nie dostaniesz kontaktu do nikogo a oferta ląduje na głównym mailu. Fakt-faktem jeśli oferta jest dobra to nawet ta forma kontaktu działa. Gorzej jeśli jesteś zielony w temacie i chciałeś po prostu „dopytać o szczegóły współpracy”. Chciałbym pochwalić Auchan za pro-cooperacyjne podejście. Przeglądając stronę sieci znajdziesz Kodeks Etyki Handlowej z którego wyczytasz czego oczekują od dostawcy. Dzwoniąc do Centrali przemiła Bożenka lub inna Ania powie Ci który kupiec zajmuje się Twoim asortymentem i poda Ci dokładnego maila. Nagle wydaje się, że złapałeś byka za rogi, ale hola hola trzeba ustawić się kolejce – Auchan ma zaplanowane kilka miesięcy do przodu. Czwarta wskazówka: chcesz więcej informacji wykorzystaj telefon do przyjaciela – centrali sieci.

obrazek

Tomasz Szacoń

Tomasz Szacoń

Tomasz Szacoń – to ja. Piszą o mnie, że jestem ekspertem rynku retail. Najwidoczniej to prawda, bo blog na którym jesteś prowadzę od 8 lat. Pierwsze transakcje z sieciami handlowymi przeprowadzałem w 2009 roku i od tamtego czasu jestem wciąż aktywny w tej branży. Wiem co działa a co nie w tym nowoczesnym kanale sprzedaży. Rozumie jak ułożyć proces sprzedaży do sieci handlowych, dzięki któremu Twoja firma zostanie bezpośrednim dostawcą. Potrafię pracować z handlowcami tak, żeby każdego tygodnia pozostawać w kontakcie z wszystkimi zrzeszonymi miejscami sprzedaży. Tworzę strategie sprzedaży do dyskontów, drogerii, hipermarketów i sklepów z elektroniką. A jeśli nie masz jeszcze Działu Sprzedaży i szukasz kogoś kto w imieniu Twojej firmy przestawi ofertę kupcom i podpisze z nimi kontrakty to mogę to być ja.

Zadzwoń: +48 500492444
Napisz: tomasz.szacon@retailpoland.pl