Kaufland – sieć sklepów należących do niemieckiej grupy Schwarz obejmującej także sieć sklepów Lidl. Polska została 7 w kolejności krajem dotkniętym ekspansja. Sklep nazywa się dyskontem, lub hiper-dyskontem. To znaczy, że ma ceny dyskontowe, ale powierzchnie której nie powstydzi się hipermarket.
W Polsce w 2014 roku Kauflad w Polsce miał już 180 adresów. Skoro miejsca jest więcej to też większe szanse na zainstnienie Twojego produkty.
W swoich sklepach kupcy pozwalają na umieszczenie od kilku do kilkuset produktów lokalnych. Dużo zależy od regionu i konretnego sklepu. Zazwyczaj są to produkty swieże tj. pieczywo, nabiał, wędliny, makarony, mrożonki
Jak wspomina Jarosław Kaduczak – rzecznik prasowy firmy dla mały firm jest to zazwyczaj debiut w handlu wielkopowierzchniowym.
A co z elektroniką i produktami DYI ?
W żargonie kupców tego typu sprzedawców elektroniki nazywamy „marchewkami”. Trudno oczekiwać, że osoba która przyszła po śmietanę, marchewkę i trzydzieści deko szynki pod wypływem impulsu kupi sobie tablet za 1000zł.
Dlatego proponując coś w ofercie do sieci Kaufland pomyśl najpierw o ich profilu działalności.
Czy suszarka jest produktem, który kupujemy pod wpływem impulsu ? W moim mniemaniu tak.
Czy kupiłbyś tablet nieznanej marki za 1000zł pod wpływem impulsu ? Raczej nie, chyba żeby był on znanej marki i przeceniony o 50%.
Drugą sprawe którą musisz wziąć pod uwage to sposób prezentacji.
Elektronika często jest zamknięta w przezroczystym plexi. Żeby coś kupić najpierw musisz zmierzyć się z kimś z obsługi, oderwać go od wykładania cukru na regał i życzliwie poprosić o łaskawe wyjęcie pudełka z Twoim upatrzonym smartphonem. Jednym słowem anty-obsługa klienta. Ale tak ma być w tego typu sklepach.
Z racji nieudolności Polskich dostawców i producentów firma zamawia towar z Czech i Niemiec. Nie brakuje też polskich marek, lecz najwidoczniej korzystniej jest płacić za transport z za granicy niż posiłkować się rodzimymi wyrobami.
Mówie tutaj głównie o AGD i Elektronice, gdzie prym wiedzie SENCOR z Czech.
K-Classic – to marka własna sieci, szczycąca się 1300 produktami własnymi.
Zaczynając od mleka, mrożonej pizzy a kończąc na termosie do herbaty i kawy sieć regularnie wprowadza topowe produkty własne do oferty.
Co to oznacza dla Ciebie ?
Zastanów się i dokładnie sprawdź czy Twój produkt nie będzie „gryzł” sięc z kauflandowym produktem własnym. Jeśli by tak było to kupiec zaznaczy Twoją oferte i kliknie „usuń”.