Jak współpracować z siecią Stokrotka?

28 września 2017 roku sieć Stokrotka otworzyła swój 400 sklep. Wygląda na to, że sieć ma się dobrze i warto ulokować tam swoje produkty. Jak informuje portal dlahandlu.pl:

„Firma utrzymuje dynamiczne tempo otwarć nowych placówek detalicznych dzięki nowoczesnym formatom sklepów: supermarket i market, które doskonale sprawdzają się w różnych otoczeniach konkurencyjnych na terenie całego kraju. Są one wspierane przez logistykę własną sieci. Dzięki tym przewagom konkurencyjnym, osiągnięte w ostatnich latach wysokie tempo rozwoju czyni ze Stokrotki jedną z najszybciej rozwijających się sieci detalicznych w Polsce.”

                                                                                      źródło dlahandlu.pl

Polscy kupcy, polski kapitał

Siedziba, decyzje, kupcy logistyka – wszystko je tu „nasze” i zrobione po polsku. Czy to dobre czy nie możemy ocenić po poziomie rozwoju – do końca 2017 roku Stokrotek ma być 444. Firma widocznie więc rozwija się, a nie się zwija. Po naszych doświadczeniach oceniamy, że kupcy to głównie młodzi i przyjaźni ludzie. Odpisują na maile i odbierają telefony. Widzą jak zrobić biznes i oczekują sfocusowania na robienie kasy od dostawców. To muzyka dla uszu producentów

Rotacja moja miłość

Zapytasz – jakie produkty mogą trafić na półki? Odpowiedź jest prosta – takie które się sprzedają i dobrze rotują. Stokrotki nie sa HIPER-MARKETAMI nie mają wielkich powierzchni, więc nie będą mieć szerokiej oferty w każdej kategorii. Odwiedzając jeden z punktów można stwierdzić, że rodzajów kawy jest zaledwie kilka, to samo w pastach do zębów – najpopularniejsze marki piwa i wina. Jakże różni się to, od Kauflanda czy też Auchan, gdzie stojąc przy półce często pierwszy raz na oczy widzisz jakieś marki.
Co to oznacza dla Ciebie? Musisz mieć w portfolio dobrze rotujacy i rozpoznawalny produkt, żeby Stokrotka wzięła go na półki. Chyba, że jesteś gotowy na akcje poromocyjne/koszowe/czasowe/in-out. Wtedy można przetestować się nawzajem jak na Twój produkt zareaguje klient Stokrotki.

Jedno centrum logistyczne

Ułatwieniem dla producentów jest jedno centrum logistyczne po Sochaczewem. Dzięki temu łatwo obliczyć logistykę do jednego miejsca w Polsce. Sieć ma własny tabor do rozsyłania produktów na poszczególne punkty. Podobnie będzie ze zwrotem towaru. Odbierasz z jednego miejsca.

Efektowne czy efektywne

Wielu producentów ślini się na współpracę z Biedronką, bo to największa sieć i gigantyczne zamówienia. Rzeczywiście rozpoczęcie współpracy z JM Polska jest efektowne. Ale kto już to robił, wie jak to się ma z rentownością. Jeśli nie jesteś gotowy na taki atak „z motyką na słońce” pomyśl o Stokrotce. 450 punktów pokrywa całą Polsce i zapewnia stały efektywny handel

Jak współpracować?

  1. Rozpocznij od zrobienia odpowiedniej oferty.
    Ale uwaga – profesjonalnej. Jeśli Pani Grażyna z Twojej księgowości zna trochę Worda – bo pisała kiedyś wniosek o 500+ to lepiej nie zlecaj jej zadania stworzenia oferty do Stokrotki. Oferta to Twoja wizytówka – Twoja twarz – musi wyglądać schludnie i mieć wysoką komunikatywność. Jedna strona oferty kosztuje około 100 zł u grafika – nie oszczędzaj !
  2. Dobierz kilka produktów.
    Nie zanudzaj kupca swoim portfolio produktowym. Produkujesz musztardę i masz 50 rodzajów/smaków – ekstra – ale wybierz 1-3 produktów i je zaproponuj. Kupiec nie będzie przeglądał całego wykwitu Twojej wyobraźni.
  3. Daj odpowiednią marżę.
    No właśnie, ale ile? 10%, a może 50%? To zależy od kategorii. Ile dać procent marży? Najlepiej jak najwięcej!

 

Jeśli potrzebujesz pomocy w tej sprawie napisz do nas.

Tagi:

obrazek

Tomasz Szacoń

Tomasz Szacoń

Tomasz Szacoń – to ja. Piszą o mnie, że jestem ekspertem rynku retail. Najwidoczniej to prawda, bo blog na którym jesteś prowadzę od 8 lat. Pierwsze transakcje z sieciami handlowymi przeprowadzałem w 2009 roku i od tamtego czasu jestem wciąż aktywny w tej branży. Wiem co działa a co nie w tym nowoczesnym kanale sprzedaży. Rozumie jak ułożyć proces sprzedaży do sieci handlowych, dzięki któremu Twoja firma zostanie bezpośrednim dostawcą. Potrafię pracować z handlowcami tak, żeby każdego tygodnia pozostawać w kontakcie z wszystkimi zrzeszonymi miejscami sprzedaży. Tworzę strategie sprzedaży do dyskontów, drogerii, hipermarketów i sklepów z elektroniką. A jeśli nie masz jeszcze Działu Sprzedaży i szukasz kogoś kto w imieniu Twojej firmy przestawi ofertę kupcom i podpisze z nimi kontrakty to mogę to być ja.

Zadzwoń: +48 500492444
Napisz: tomasz.szacon@retailpoland.pl