Lubię Was – dziękuje, że jesteście.

Ostatnio zadzwonił do mnie „randomowy” Pan i zieje do słuchawki „yhy yhy…. mmmm… eeeee”. Heheszkuje, jakiś żarcik opowiedział… Mam wrażenie, że się pomylił ale jakoś koślawo ciągnę tę dyskusję żeby nie było mu przykro. Okazało się że przeczytał kilka wpisów na blogu i postanowił zadzwonić żeby pogadać ze mną i przedstawić swój produkt. To co przeczytał sprawiło, że zrozumiał że Tomasz Szacoń to swój chłop i do niego można bez tych wszystkich konwenansów… tak jak do rodzonego brata, sąsiada, ulubionej kasjerki w warzywniaku czy woźnego w podstawówce…

2016

7 lat niedługo minie odkąd zacząłem pisać bloga w tym miejscu. Namówił mnie do tego znajomy. Niedługo po tym okazało się, że nikt wcześniej nie pisał o tej tematyce i szybko moje treści dotarły na samą górę google. Na przykład „rossmann wspołpraca” jest wyżej niż oficjalna strona tej sieci. Odezwało się do mnie mnóstwo instytucji – Politechnika Wrocławska, Polska Izba Handlu, Wiadomości Handlowe oraz kilka portali informacyjnych. Odstałem też ofertę dołączenia do firm konsultingowych. Początki były słabe, bo w portfelu miałem 3 zera. Mimo, że blog jest dobrze pozycjonował to trafiały do mnie same typy spod ciemnej gwiazdy. Albo wyciągali ode mnie informacje za „friko”, albo obiecywali rozliczenie „gdy coś się sprzeda”. Wszystko fajnie, ale każdy robi to dla pieniędzy, a nie dla marzeń. Potrzebna mi była usługa, która by pasowała obu stronom.

Robię certyfikat.

Pamiętam, że odezwała się do mnie firma, która otrzymała dotację i szukała realizacji bonów rozwojowych. Mieli 40 000zł do wydania u mnie więc starałem się bardziej niż bardzo. Szybko okazało się że mam wiedzę która jest im potrzebna, ale żeby rozliczyć dotację musiałem mieć „certyfikat”. Rozpocząłem więc procedurę, która trwała 6 miesięcy. Audytorzy z Dekry pytali o wszystkie dokumenty, a nawet dzwonili do firm, które kupiły u mnie usługę żeby się upewnić czy na 100% im pomogłem. Ostatecznie musiałem dopracować kilka punktów, ale wpis do Bazy Usług Rozwojowych stał się faktem. Teraz możesz uzyskać 80% na środki, które u mnie wydałeś. Ale nie tylko dla dotacji zrobiłem ten certyfikat, bo dzięki niemu otrzymałem status „firmy szkoleniowej”. Jestem więc czymś więcej niż tylko szarlatanem i miotmanem ;D

Dziękuje Ci, dziękuje Wam.

To wszystko pisze moją nową historię – od etatowego przedstawiciela handlowego do szkoleniowca z certyfikatami na koncie. Gdyby moja wiedza nie była skuteczna to nie przetrwałbym roku, a tu za chwilę będzie lat 7. Jednak to jednak ludzie, którzy zgromadzili się wokoło Retailpoland i Tomka Szaconia sprawili, że mogłem zweryfikować swój plan. Dziękuje każdej z osób, która do mnie zadzwoniła i poprosiła o pomoc. Dziękuje na pomysły, które zamieniły się z dostawy do sieci handlowych. Dziękuje producentowi telewizorów, który znalazł się w MediaExpert. Dziękuje producentowi cebuli, który dostarcza bezpośrednio do Biedronki, Lidla i Dino. Wyróżnię też producenta OralCare, który trzeci rok jest na stałe w Rossmann, a także wódce z Czech którą moża kupić w Stokrotce, Auchanie i na stacjach paliw. W sumie przez te 7 lat mój formularz kontaktu wypełniło 1500 firm. Każdy z Was był inny i potrzebował elastycznego podejścia.

Dzięki Wam upewniłem się, że współpraca z sieciami handlowymi jest ciężka i trudna, ale możliwa. Każdy nawet mały randomowy producent ma szanse handlować z największymi. Czas więc mówić o tym jeszcze głośniej, żeby spełniać marzenia tworzą coś dobrego dla rynku.

Bądźmy w kontakcie. Dzwońcie, piszcie a z pewnością #tomaszsprzedane

obrazek

Tomasz Szacoń

Tomasz Szacoń

Tomasz Szacoń – to ja. Piszą o mnie, że jestem ekspertem rynku retail. Najwidoczniej to prawda, bo blog na którym jesteś prowadzę od 8 lat. Pierwsze transakcje z sieciami handlowymi przeprowadzałem w 2009 roku i od tamtego czasu jestem wciąż aktywny w tej branży. Wiem co działa a co nie w tym nowoczesnym kanale sprzedaży. Rozumie jak ułożyć proces sprzedaży do sieci handlowych, dzięki któremu Twoja firma zostanie bezpośrednim dostawcą. Potrafię pracować z handlowcami tak, żeby każdego tygodnia pozostawać w kontakcie z wszystkimi zrzeszonymi miejscami sprzedaży. Tworzę strategie sprzedaży do dyskontów, drogerii, hipermarketów i sklepów z elektroniką. A jeśli nie masz jeszcze Działu Sprzedaży i szukasz kogoś kto w imieniu Twojej firmy przestawi ofertę kupcom i podpisze z nimi kontrakty to mogę to być ja.

Zadzwoń: +48 500492444
Napisz: tomasz.szacon@retailpoland.pl