Nasza usługa rozwojowa.

Jak zapewne wiesz od lipca 2022 roku Retailpoland może nazywać się certyfikowaną firmą szkoleniową. Przeszliśmy długą drogę certyfikacji przez audytorów DEKRA Certification w Polsce, co potwierdza że spełniamy Standard Usług Szkoleniowych SUS 2.0. Dodatkowo uzyskaliśmy wpis do Bazy Usług Szkoleniowych PARP oraz Rejestru Instytucji Szkoleniowych RIS. Krótko mówiąc wszędzie gdzie się tylko dało. Zapytasz po co? – a właśnie po to, żeby nie być firmą która urwała się z choinki i w końcu móc zaproponować Twojej firmie rozwój.

Rozwój a nie wyświetlanie slajdów.

Szkolenie często kojarzy się z „trenerem” w garniturze, który ładnie gada i wyświetla slajdy. Czasem też rysuje coś markerem i buduje fantastyczne napięcie. NIE!!!! To nie tutaj. My nie robimy szkoleń. Nasza usługa zgodnie ze sztuką ma doprowadzić do rozwoju Twojej firmy. Jeśli tak się stanie to na koniec masz być zadowolony i potwierdzić nam to na piśmie z uśmiechem na twarzy. Jeśli nie damy rady Ci pomóc to nie podejmiemy się zadania.

1 krok za darmoszkę (30 minut)

Na początku zaprosimy Cię na spotkanie ONLINE na GoogleMeet. Ta platforma jest fajna bo wskakuje do kalendarza i można się połączyć zarówno z telefonu jak i z każdego innego ekranu. Zapytamy Cię o 10-15 rzeczy, żeby zobaczyć co już masz, a co trzeba będzie dorobić. Jeśli jesteś gotów to ruszamy z kopyta, ale jeśli nie to w punktach opiszemy co trzeba zrobić, żeby być gotowym za powiedzmy 3 miesiące. Nie wahaj się więc, żeby wypełnić prośbę o WYCENĘ PORADY. Jest ona bezpłatna i dostępna w ciągu kilku dni – chyba że jestem na urlopie, albo u szwagra na długim weekendzie.

2 krok – warsztat wstępny (6 godzin)

Ponieważ sieci handlowe są kwartał lub dwa do przodu, proponujemy żeby „dobijać się” do nich przez conajmniej 25 tygodni czyli przez 6 miesięcy. Powinniśmy więc ustalić 25 tematów/wartości/innowacji/cenników/ofert/planów selloutu/wersji opakowań którymi będziemy karmić kupców z centrali. Sam przyznasz, że wysyłanie cenników i dopytywanie się czy kupiec to przeanalizował jest niskim poziomem umiejętności. Wiemy jakie rzeczy analizują category managerowie i pomożemy im w dostarczeniu właściwych informacji. W tym celu proponujemy, że przyjedziemy do Twojej firmy i spędzimy razem cały dzień. Taką wstępną usługą rozpoczynamy współpracę consultingową między naszymi firmami. Oczywiście oprócz planu działania będziemy potrzebowali kwalifikacji miejsc sprzedaży – czyli dobrania asortymentu do odpowiednich sieci handlowych. W Żabce sprzedają się inne produkty niż w DINO, a MediaExpert różni się od X-Komu. Inna oferta zainteresuje Rossmann niż Sephora, a Komputronik ma teraz problemy finansowe. Musimy ustalić które miejsca pasują do Twojego asortymentu i tam będziemy upatrywać sukcesu sprzedażowego. No i najważniejsze kontakty do kupców. Ten ważny element jest w kroku nr.3.

3 krok – egzekucja działań (Cykl Deminga) PDCA

Po stworzeniu planu działania trzeba go wykonać. Tak jak poprzedni krok trwa 6-8 godz. to krok trzeci będzie trwał pół roku. Przez ten czas skontaktujemy się z kupcami 25 razy. Jeśli wytypujemy 20 sieci handlowych to mamy do wysłania 500 ofert. Przerażony? Spokojnie… mamy na to plan. Musimy pracować jak drużyna, tak żeby się wspierać i doprowadzać do rozwoju Twojej firmy. Wspólnie tworzymy oferty i je wysyłamy, wspólnie negocjujemy zapisy w umowie, wspólnie jeździmy na spotkania. Jeśli jesteś w posiadaniu systemu CRM, w którym można ustalić procesy, chętnie to wykorzystamy. Ale jeśli nie to rozwiązaniem będzie wspólna skrzynka mailowa z której będzie korzystać kilka osób. Dzięki temu każdy z nas będzie mógł szybko zareagować w momencie otrzymania feedback od sieci handlowej.

No a co z tymi kontaktami do kupców. I jak to się ma do RODO? Pomożemy Ci samemu odnaleźć i nawiązać kontakt z kupcami – Twoją relację, bezpośrednią relację. Tak Ty będziesz nadawcą wiadomości i Ty będziesz wykonywać telefony. Spokojnie do wszystkiego Cię przygotujemy – to usługa rozwojowa, poprowadzimy Cię za rękę, tak żeby tej relacji już nikt Ci nie ukradł. Niektórzy szukają złotego strzału, czyli osoby, która już pracowała z sieciami, ma relacje i zechce je przenieść do Twojej firmy w zamian za miesięczne wynagrodzenie. To też może się udać, ale pomyśl co się stanie gdy ta osoba odejdzie z firmy za kilka lat – czy przypadkiem nie zrobi tego samego i nie zabierze Ci całej sprzedaży w kolejne miejsce. Dlatego doradzamy, że samemu sięgnąć po sieci handlowe i relację z kupcami mieć w swojej kieszeni.

Dotacja na usługi rozwojowe.

Oczywiście nic nie ma za darmo. Ty masz towar, my mamy umiejętności. Nasze usługi są płatne i nie są najtańsze. Rozwiązaniem może być dotacja z Bazy Usług Rozwojowych, która to daje nawet do 80% zwrotu kosztów. Sprawdź czy taki program jest dostępny w Twoim województwie i czy się do niego kwalifikujesz.
https://serwis-uslugirozwojowe.parp.gov.pl/dofinansowanie

obrazek

Tomasz Szacoń

Tomasz Szacoń

Tomasz Szacoń – to ja. Piszą o mnie, że jestem ekspertem rynku retail. Najwidoczniej to prawda, bo blog na którym jesteś prowadzę od 8 lat. Pierwsze transakcje z sieciami handlowymi przeprowadzałem w 2009 roku i od tamtego czasu jestem wciąż aktywny w tej branży. Wiem co działa a co nie w tym nowoczesnym kanale sprzedaży. Rozumie jak ułożyć proces sprzedaży do sieci handlowych, dzięki któremu Twoja firma zostanie bezpośrednim dostawcą. Potrafię pracować z handlowcami tak, żeby każdego tygodnia pozostawać w kontakcie z wszystkimi zrzeszonymi miejscami sprzedaży. Tworzę strategie sprzedaży do dyskontów, drogerii, hipermarketów i sklepów z elektroniką. A jeśli nie masz jeszcze Działu Sprzedaży i szukasz kogoś kto w imieniu Twojej firmy przestawi ofertę kupcom i podpisze z nimi kontrakty to mogę to być ja.

Zadzwoń: +48 500492444
Napisz: tomasz.szacon@retailpoland.pl