Wprowadzanie produktów do sieci handlowych – 03 In-OUT.

W tej serii 10 artykułów staram się Wam przybliżyć techniki lokowania produktów w sieciach handlowych. Zaznaczam, że nie jestem ich autorem. Te metody istnieją od lat i są stosowane przez największe, światowe firmy. Dlatego możesz być spokojny, że zadziałają również w Twoim przypadku. Jako trzecią technikę opisuję tzw. akcje IN-OUT.

Jak to działa?

Technika polega na testowym launch`u (pokazaniu) Twojego produktu w określonej sieci handlowej. Test trwa kilka tygodni – maksymalnie miesiąc. Po tym czasie znika on z półek, a kupiec nie ponawia zamówienia. Test ma za zadanie sprawdzenie na żywym ciele, czy Twój produkt trafił w gusta konsumenta.

Plusy i minusy:

Wielkim plusem jest to, że nie ma potrzeby podpisywanie skomplikowanej umowy. Po prostu dostarczasz towar na określoną datę, dajesz odpowiednią marżę i czekasz na płatność. Nie musisz też zapewniać ciągłości towaru i nieograniczonych stocków na magazynie. Nie będzie kolejnego zamówienia, więc jeśli kupiec zamówi 5000szt to tyle musisz dokładnie mieć.

Minusów natomiast jest dwa. Po pierwsze prawo zwrotu! Test to test – zbierasz laury, jeśli się uda, ale odbierasz towar jeśli test okazał się klapą. Doradzam więc, żeby mieć dużo pomysłów co zrobić z towarem który wraca i należy odebrać go z magazynu centralnego.
Drugi minus to sprzedaż z palety lub ekspozytora. To dodatkowy koszt ma się rozumieć 🙂 Twój produkt nie wyląduje od razu na tzw „regale” – tam stoją Ci który są w stałej ofercie. Ty jesteś inałtem, więc musisz stać między alejkami, albo gdzieś w play-area. Ale odwagi, są tacy, którzy uwielbiają nowości i zawsze ciekawią ich ekspozytory.

Sam osobiście uważam, że IN-OUT to świetne rozwiązanie, żeby wypróbować swoje siły i sprawdzić czy nasza motyka nadaje się na to przysłowiowe słońce. Dlatego w każdej ofercie oprócz normalnej ceny net-net wrzucam też rozwiązanie in-out.

Powodzenia 🙂

obrazek

Tomasz Szacoń

Tomasz Szacoń

Tomasz Szacoń – to ja. Piszą o mnie, że jestem ekspertem rynku retail. Najwidoczniej to prawda, bo blog na którym jesteś prowadzę od 8 lat. Pierwsze transakcje z sieciami handlowymi przeprowadzałem w 2009 roku i od tamtego czasu jestem wciąż aktywny w tej branży. Wiem co działa a co nie w tym nowoczesnym kanale sprzedaży. Rozumie jak ułożyć proces sprzedaży do sieci handlowych, dzięki któremu Twoja firma zostanie bezpośrednim dostawcą. Potrafię pracować z handlowcami tak, żeby każdego tygodnia pozostawać w kontakcie z wszystkimi zrzeszonymi miejscami sprzedaży. Tworzę strategie sprzedaży do dyskontów, drogerii, hipermarketów i sklepów z elektroniką. A jeśli nie masz jeszcze Działu Sprzedaży i szukasz kogoś kto w imieniu Twojej firmy przestawi ofertę kupcom i podpisze z nimi kontrakty to mogę to być ja.

Zadzwoń: +48 500492444
Napisz: tomasz.szacon@retailpoland.pl