Jak współpracować z X-KOM ?

Krótka historia

16 lat temu (w 2002 r.) w Częstochowie powstaje sklep X-kom. Ma powierzchnie 30 metrów kwadratowych i jest typowym na tamtym czasie sklepem komputerowym. Dlaczego więc dziś marka nadal istnieje, skoro większość „komputerowych” z tamtych czasów to relikt przeszłości?
Odpowiedź zawiera się w dwóch słowach: wizja rozwoju.

Dziś X-KOM to ponad 20 salonów, 1000 pracowników i ponad miliard obrotu. Salony kuszą nowoczesnym wyglądem i wykwalifikowanym personelem czym przyciąga klientów, ale nie uchodzi też uwadze dostawców. Być może zastanawiasz się jak nawiązać współprace z X-KOM, żeby rozbudować swoją sieć sprzedaży? Powiem krótko – nie będzie łatwo.

Rozwój

X-KOM nie jest typowym sklepem www jak morele.net czy mall.pl . Swoim uporem i nowoczesnym „fokusowaniem się na klienta” przyzwyczaili swoich lojalnych klientów do zakupów określonego asortymentu. Gdy przegląda się drzewko kategorii – widać, że nie ma wszystkich marek i produktów dostępnych wszędzie. Co to oznacza dla Ciebie ? Musisz dokładnie zastanowić się czy Twój asortyment „pasuje” do trendu w ikskomie. Salony sprzedaży nie są wielkie jak w Saturnie – zatem trzeba rozsądniej „szafować” towarem. To właśnie dzięki rozsądkowi firma zaszła tak daleko – czego nie można powiedzieć o innych sklepach komputerowych.

Gorący strzał – coś jak in-out.

X-KOM kusi tzw gorącym strzałem – to promocja zawsze widoczna na głównej stronie. Ograniczona czasowo, okazyjna i tania. Coś na wzór akcji in-out w sieciach typu FOOD. Coś weszło i wyszło – szybko i sprawnie. Tak można sprawdzić czy klienci wierni sieci X-KOM przyjmą ten typ towaru.
Pomyśl – może tędy droga ? Może najpierw spróbujemy gorący strzał a później wejdziemy na stałe do oferty.

Tagi:

obrazek

Tomasz Szacoń

Tomasz Szacoń

Tomasz Szacoń – to ja. Piszą o mnie, że jestem ekspertem rynku retail. Najwidoczniej to prawda, bo blog na którym jesteś prowadzę od 8 lat. Pierwsze transakcje z sieciami handlowymi przeprowadzałem w 2009 roku i od tamtego czasu jestem wciąż aktywny w tej branży. Wiem co działa a co nie w tym nowoczesnym kanale sprzedaży. Rozumie jak ułożyć proces sprzedaży do sieci handlowych, dzięki któremu Twoja firma zostanie bezpośrednim dostawcą. Potrafię pracować z handlowcami tak, żeby każdego tygodnia pozostawać w kontakcie z wszystkimi zrzeszonymi miejscami sprzedaży. Tworzę strategie sprzedaży do dyskontów, drogerii, hipermarketów i sklepów z elektroniką. A jeśli nie masz jeszcze Działu Sprzedaży i szukasz kogoś kto w imieniu Twojej firmy przestawi ofertę kupcom i podpisze z nimi kontrakty to mogę to być ja.

Zadzwoń: +48 500492444
Napisz: tomasz.szacon@retailpoland.pl