Blog

Nie obrażaj się na marketing.

        Instytut badania mediów opublikował raport, który obnaża wydatki na reklamę poszczególnych sektorów. Branża handlowa zagarnia 35% tortu. (źródło). W tym zestawieniu warte podkreślenia jest to, która z sieci handlowych wydała najwięcej na reklamę. Jak widzimy Lidl, Biedronka i Mediaexpert są w czołówce. Dlaczego się … czytaj więcej

5 super-trendów w kosmetykach

Branża kosmetyczna powinna podłapać nomenklaturę od McDonald`s i zacząć się posługiwać zwrotem fast-kosmetyki. Mamy przecież fast-food, fast-fashion, więc czas na BIG Mac`a w kremie. Jeśli nie uznałeś tego za zbyt duży skrót myślowy to czytaj dalej – przechodzimy do rzeczy. PWC niedawno opublikowało raport (źródło), który opisuje ciągły progres w kategorii … czytaj więcej

TESCO otworzyło pierwszy dyskont JACKS

W miejscowości Chatteris  w Anglii sieć Tesco otworzyło swój pierwszy dyskont. Jak powiedział Dyrektor generalny Tesco Group, Dave Lewis taki format to odpowiedź giganta na to odpowiedź na szybki wzrost sieci Aldi i Lidl, które regularnie zabierają rynek hipermarketom.  Jacks w Chatteris to pierwszy z przewidywanych 10-15 lokalizacji, a celem jest osiągnięcie … czytaj więcej

Nowe możliwości w KAUFLAND Polska

Jak podaje biuro prasowe Kaufland Polska – sieć rezygnuje ze współpracy z firmą Unilever. To oznacza, że z półek sieci zniknie prawie 90 indeksów marek: Sunlight, Surf, Coccolino, Knorr a być może także Lipton, Magnum, Ben & Jerry’s Domestos, Rexona, Dove, Kasia. Firmy nie mogą dojść do porozumienia w związku z poniesieniem … czytaj więcej

Kaufland rozszerza ofertę wędlin – „wędzarnia jak dawniej”.

Szynka od szwagra. Jako konsumenci jesteśmy spaczeni stereotypem niesmacznych wędlin w marketach. Wypełniacze, konserwanty nie ujadą naszej uwagi, szczególnie gdy lada chłodnicza świeci kolorami tęczy. Każdy z nas tęskni za wędlinami „od dziadka” , „od szwagra”, wędzonych tradycyjnie na wsi w drewnianej beczce. Rynek wędlin w Polsce ulega zdrowej modzie, … czytaj więcej

10 błędów popełnianych przy współpracy w kanale nowoczesnym

Kanał nowoczeny to miejsce sprzedaży produktów, w którym konsument zaznaje doświadczenia zakupowego na podstawie indywidualnej decyzji. Krążą słuchy, że wiąże się to z samymi problemami, że sieci nie płacą, że są haracze, że kupcy zjadają małe dzieci na śniadanie. Pisze ten artykuł, że zaprzeczyć legendom i mitom snutym przez postacie z mchu i paproci. Ostatnią dekadę spędziłem … czytaj więcej